Avatar billede hebsbebs Nybegynder
13. februar 2007 - 21:04 Der er 4 kommentarer

Vista Ultimate - LANGSOM INTERNET & KOPIERING AF FILER

Jeg har en pc med 2Gb DDr Ram,P4 3.0 Ghz og Nvidia 7800 GS Grafikkort. 3x120 Gb SATA HDD.
Kørte XP Pro før uden problemer. Nu har jeg reformateret min HDD og installeret Vista Ultimate 32 Bit.
1. Men nu er Internet meget langsomt (Cybercity 2 Mbit/1024 up.
Har sat personlige sikkerhedsforanstaltninger på KUN Mellem Niveau og slårt Phisning FRA. Men det hjælper ikke.
2. Kopiering af filer mellem de forskellige HDD`er går ret langsomt .

Er dette generelt for Vista eller hvad

Hjælp mig, please
Avatar billede strych9 Praktikant
14. februar 2007 - 00:17 #1
Hvilket netkort drejer det sig om?
Og hvilket chipset sidder der på dit bundkort?
Avatar billede hebsbebs Nybegynder
14. februar 2007 - 12:14 #2
kan ikke huske netkortet, men det kørte jo fint på min XP.
Chipset er noget P875 ???
Avatar billede zalman Nybegynder
20. februar 2007 - 10:00 #3
Da jeg skiftede til vista og dermed IE7 oplevede jeg også at browsing blev meget langsom.

Fandt imidlertid ud af at det skyldes at Macromedia flash-playeren kun har begrænsede rettigheder som standard i IE7.

Prøv følgende:

Tjek at du har installeret flash player. (Kan du se videoer på Youtube - så har du)

Gå ind i mappen: Programmer\Windows\system32\macromed.

Her højreklikker du på hver af filerne: Flash9b.ocx og FlashUtil9b.

I properties vælger du du Security-fanen og markerer din brugerprofil.

Vælg Edit og derefter klikker du ud for Full Control. (allow)

Dette skal du som sagt gøre for hver af filerne.

For mig hjalp det betydeligt på hastigheden ved browsing.

VH Zalman
Avatar billede smitx Praktikant
17. august 2007 - 08:10 #4
Dette er et lille tweak, til at optimere hastigheden på Internettet. Vista er per default født med auto tuning, for nogle folk har dette givet problemer, som resulterer i langsommere surfing og brug af P2P programmer (Edonkey, Emule, Bittorrent). Det er derfor en fordel at kende kommandoerne til at ændre dette.

Der findes 3 indstillinger for Auto tuning, disabled, normal og high, Vista benytter normal, hvis ikke andet er defineret. For at bruge dette tweak, startes en command prompt med admin rettigheder op. Følgende kommandoer kan derefter indtastes.

Disabled

netsh int tcp set global autotuninglev=disable

Normal

netsh int tcp set global autotuninglev=normal  (default)

High

netsh int tcp set global autotuninglev=high

Test de forskellige settings og se hvilken der passer dine behov bedst. High er selvsagt den, der giver mest ydelse.