Avatar billede calcio_x Nybegynder
13. februar 2007 - 19:28 Der er 7 kommentarer

Hvorfor slukker min bærbar?

Hej alle eksperter,

Jeg har for ca. 4 mdr. siden købt en bærbar computer (Acer Aspire 3620). Til at starte med var alt fint men for en måneds tid siden begyndte den at opføre sig unormalt. Det sker engang imellem at computeren, helt af sig selv, slukker. Jeg har selvfølgelig stadigvæk 2 års reklamationsret, men før jeg kontakter forhandleren eller producenten vil jeg se om der er noget jeg selv kan gøre, og her er det jeg skal bruge noget hjælp.

Typisk opstår problemet når jeg har den tændt i mere end 2 timer samtidig med at opladeren er sat til. Computeren slukker helt af sig selv. Hvad skyldes det? Kan det være softwarefejl fra producenten eller kan det være noget jeg har installeret? Eller kan det være fordi jeg ikke behandler den ordentligt? Er det måske meningen at man skal hive stikket ud når batteriet er opladt? Det skal dog siges at jeg ha knækket den ene af de tre "dimser" fra stikket da den ellers ikke ville passe i stikkontakten (håber i forstår hvad jeg mener!!! :-)). Kan det være det der er problemet)?

Nogen der har oplevet lignende?
Avatar billede screem_brille Novice
13. februar 2007 - 19:45 #1
det er jordstikket du har fjernet, det har intet at sige den er med lød ledning ikke ?), send den til service incl laderen, (hvis laderen er med løs powerledning sender du den med, ellers beholder du den i første omgang)
Avatar billede haverslev Novice
13. februar 2007 - 19:51 #2
Umiddelbart kunne det lyde som et varme problem.
Når du lade batteriet op, så udvikles der varme, samtidig med at cpu osv. også afgiver varme.
Har du checket at der IKKE er svavs/fnullemænd i køleribberne og der kommer luft igennem dem ?
Prøv at hente programmet Speedfan, som kan vise temp. på maskinen og du har mulighed for at justere på blæser hastigheden også
http://www.majorgeeks.com/download337.html

Det med det tredje ben, er vist bare "jordbenet" du har fjernet, det betyder normalt ikke noget.
Avatar billede calcio_x Nybegynder
13. februar 2007 - 20:00 #3
@haverslev; jeg tror du har fat i noget der, men det er bare lidt mærkeligt for jeg har en kammerat som har en comp. fuldstændig magen til og han har ikke oplevet lign. Men der er hverken snavs, fnullemænd el. lign. Men hvor varm skal den blive (grader celcius) før den slukker?
Avatar billede haverslev Novice
13. februar 2007 - 20:06 #4
Uden at vide det med sikkerhed, så vil jeg skyde på at den lukker ned ved ca. 70-75 Gr.c
Avatar billede calcio_x Nybegynder
13. februar 2007 - 20:08 #5
Okay, tak for det hjælpen. Jeg giver det lige nogle dage og ser om det har nogen effekt.
Avatar billede mido_1812 Nybegynder
24. februar 2007 - 23:50 #6
Hej calcio x.. fandt du nogensinde ud af problemet med din bærbare.. For jeg har en magen til med smme problem. Den bliver afsindig varm i højre side.. Så varm at man ikke kan have den på låret faktisk!!

Jeg har hørt at de bliver temmelige varme sådan en Acer bærbar men ikke så meget, det er jo heldt vildt! Men du må meget gerne skrive til mig på mido_1812@ofir.dk eller her så ville jeg blive meget glad.
Avatar billede haverslev Novice
25. februar 2007 - 13:57 #7
Vil da også grene vide om problemet er løst eller der blot skal afsluttes ?
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar