Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2007 - 22:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

wíndows mappe

Jeg har siddet og rodet med computeren, og nu opdager jeg at når
jeg går ind på c: drevet kan jeg ikke se Windows mappen mere..!!

Er der nogen der ved hvad det kan skyldes....
Jeg har kunne se den tidligere.
Avatar billede samsayit Nybegynder
12. februar 2007 - 23:19 #1
Hmmm, måske du er kommet til, at skjule den vie Egenskaber, og samtidig har dine mappeindstillinger sat så du ikke kan se skjulte filer og mapper.

I mappeindstillinger (via kontrolpanelet), vælg "Vis skjulte filer og mapper" )ikke helt sikker på oversættelsen, jeg bruger den engelske version, men det skulle hedde noget i den stil).

Hvis dette løser dit problem, og du fortsat gerne vil have skjulte de skjulte filer og mapper, så slå indstillingen tilbage EFTER følgende:
Åben Egensbakber for Windows mappen, fjern hakket ved "Skjult".
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2007 - 23:37 #2
samsayit >> samme tankegang:)
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2007 - 23:51 #3
Jeg kan stadig ikke se Windows mappen.
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2007 - 23:58 #4
vejledning på engelsk..

1.) Open up Windows Explorer

2.) Tools -> Folder Options

3.) Click View Tab

4.) Check "Show Hidden Files and Folders"

5.) Uncheck "Hide Protected Operating System Files"

6.) While you're there, you might as well uncheck
"Hide Extensions For Known File Types" too.

7.) Click O.K.

8.) The Windows folder should now appear, but it will be transluscent.

9.) If you right click the Windows folder -> General Tab -> Attributes Section;
the Hidden box will probably be checked (but it will be grayed out so you
can't uncheck it). Click Cancel to exit.

10.) Open up a CMD Window [Start -> Run -> type in CMD and click O.K.]

11.) In the CMD Window, type in: cd C:\Windows

12.) When it reads: C:\Windows >

13.) Type in: attrib -s -h C:\Windows

(Put spaces in between attrib, the -s, the -h and C:\Windows)

14.) Now the Windows folder should appear normally.
(Do Step 9 again and now the Hidden box should be unchecked and
not grayed out.)

15.) Since the above applies to every folder, just substitute the name of
the folder you can't see, everywhere you see "Windows" above.

16.) When you're finished, Recheck "Hide Protected Operating System Files"
[to protect against accidental additions/modifications/deletions to them,
especially if you have other users on your PC].
Avatar billede samsayit Nybegynder
13. februar 2007 - 00:31 #5
Hvis du ikke kan se Windows mappen selv når "Show hidden..." er slået til, så lyder det godt nok obskurt...

qawi's step-by-step vejleding ser korrekt ud, dog bør step 5 være unødvendigt da windows mappen i sig selv ikke er en systemfil. Følg vejledningen og du bør efter step 7 kunne se windows mappen...
Avatar billede kalp Novice
13. februar 2007 - 08:15 #6
Jeg synes bare han skal følge den fra punkt til prikke og efterfølgende skjule systemfilerne igen.

Vejledningen er fundet til præcis samme problem som spørger har
Avatar billede htmlkongen Novice
13. februar 2007 - 10:50 #7
Bare lige en indskydelse - Er Windåse installeret på et andet drev ? Har du partitioner?
Avatar billede samsayit Nybegynder
13. februar 2007 - 17:51 #8
Nu er jeg på job og har ikke lige en Vista installation at lege med her, men det falder mig ind at man i Vista kan tage egenskaber for f.eks. desktop og favorites mapperne og via egenskaber skifte placering, således at fx. favorites (IE genveje) placeres et andet sted. Kan man mon dette med systemroot (Windows mappen) også?
Hvis så, så kunne det være det der er sket.
Jeg ved det, rimelig skud i tågen og jeg har egentlig svært ved at forestille mig at man på den måde kan flytte systemroot (og det kan vist kun være problematisk at "systemet skal flytte sig selv"), men man ved aldrig... Er der nogen på Vista der kan tjekke om man kan det?
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2007 - 18:36 #9
Tak for hjælpen!
Avatar billede samsayit Nybegynder
13. februar 2007 - 18:44 #10
Fandt du ud af det? Hvad var problemet?
Avatar billede htmlkongen Novice
14. februar 2007 - 16:45 #11
Vær opmærksom på "Computer" og "Computer". Hvis man trykker "start" viser den én computer (Denne computer) - men ligesom XP KAN det være en genvej og reelt ikke vise drevene og sådan - har du tjekket det?