Avatar billede lite-koas Nybegynder
11. februar 2007 - 18:27 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

SMS script/sender fra hjemmeside

Hejsa,

Nu ved jeg godt at det ikke længere er muligt at sende sms'er ganske normalt via. gratis hjemmesider pga. Interconnect aftalen.

Mit spørgsmål lyder på om man kan scripte det således at man kan sende sms'er via. sit mobil selsskab samtidig med man oplyser sit mobilnummer mv. så at man sender via. et script men naturligvis betaler over sin faktura.

Det er sådan i øjeblikket:

Man er kunde hos TDC. Jeg sender fra min mobil en sms som går igennem en beskedcentral og fordi jeg kunde hos TDC og denne besked central "kan se" at jeg er en betalende kunde hos TDC osv. så sender den min sms til modtageren.

Forskellen er at jeg gerne vil gøre det samme via. et script.

Jeg har ikke noget imod at betale for at sende den sms, men jeg vil bare godt kunne gøre det fra computeren eller en hp vha. et script.

Er det muligt at "snyde" beskedcentralen, sendemasten eller hvad det nu er til at tro at sms'en faktisk kommer fra min mobil?

Det er jo muligt via. scripting at oprette forbindelser til alverdens forskellige servere og typer mv. så det her må da også være muligt?

Håber det giver mening :) Ellers så spørg
Avatar billede lite-koas Nybegynder
11. februar 2007 - 18:33 #1
Lige for at forklare lidt yderligere og simplificere det :)

Jeg vil gerne sende sms'en og sige til den gateway:
Mig: "Hej du, jeg er kunde og mit mobil nummer er XXXXXX så jeg har lov til at sende gennem dig og vil gerne sende fra mit nummer som afsender(XXXXX) til denne her modtager (XXXXX)"
Gateway: "Det fint, koster 20 øre som ryger på den næste regning"
Gateway: "Sms sendt"

Det her gør jeg via. min mobil i øjeblikket, jeg vil gerne gøre det via. et script fremover :) Hvilket sprog mv. det bliver i er jeg ligeglad med, også om det foregår fra en hp eller lokalt på computeren.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. februar 2007 - 18:34 #2
Der er ikke noget galt med at sende sms'er fra nettet, uden at oplyse dit nummer.

Problemet er, at disse scripts sender til mobilselsskabet, efter hvad modtager-nummeret starter med.. f.eks. "20 xx xx xx" er sendes til Sonofon, osv..

Det er problemet, så vidt jeg ved..

Ellers kan du bare bruge/købe et webhotel, der har en SMS-Gateway..
Avatar billede lite-koas Nybegynder
11. februar 2007 - 19:05 #3
Well, ja det kunne jeg vel sagtens - Men dovenskaben længe leve :) Jeg gider kort sagt ikke taste fra min mobil og vil hellere sende fra computeren vha. et program jeg får udviklet. Det jeg så ønsker er at identificere mig overfor den beskedcentral så den lader min sms gå igennem.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. februar 2007 - 19:10 #4
Det tror jeg ikke at jeg kan hjælpe dig med..

Med mindre at programmet ser et request til din server/webhotel, som indeholder SMS-Gateway'en, med en url der ligner:

http://www.dinserver.dk/sms-mappen/send.asp?afsender=DITNUMMER&modtager=MODTAGERSNUMMER&besked=Hejsa

Så vil den sende sms'en "Hejsa" til MODTAGERSNUMMER fra DITNUMMER..
Avatar billede lite-koas Nybegynder
11. februar 2007 - 19:27 #5
Tja, hvordan får man helt præcist fat i gatewayen? Hvilket format skal den have tingene i? Xml? Hvilken protokol?

Den slags jeg gerne vil vide :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. februar 2007 - 21:00 #6
Jeg kender desværre ikke meget til SMS Gateway'en.. kun at man kan sende og modtage sms'er..

Her er en søgning på "webhotel sms gateway": http://www.google.com/search?q=webhotel+sms+gateway&lr=lang_da

Jeg håber at du finder det du søger..
Avatar billede inglenook Praktikant
11. februar 2007 - 21:03 #7
opret en Skype konto og tilknyt dit mobil nummer. Saa kan du skrive paa Skype.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
11. februar 2007 - 21:35 #8
En anden løsning er, at få en aftale med en SMSGateway.

Det har jeg prøvet hos www.cpsms.dk

Det er nemt, billigt og simpelt.

Man får et brugrnavn og password hvormed man har en konto hos dem.

Nu er der så nogle variabler du via simpel HTML kan sende beskeder igennem.
Du kan fra gang til gan, og alt efter opsætning af dit HTML, skrive hvem afsender er (afsender tekst/nummer).

Syns selv det er ok...
Avatar billede lite-koas Nybegynder
12. februar 2007 - 15:08 #9
Tjo, gruden til at jeg netop vil gøre det via computeren er jo at jeg så kan få det ind over min faktura. Har jeg så fri sms kan jeg jo sende gratis selvom det via. min computer.

Jeg ved godt der findes masser af gateways man kan bruge - Det ikke det jeg vil!

Jeg ønsker at bruge min udbyders gateway og blot identificere mig for den så at den ved det er mit abm. pengene skal trækkes fra og at den så lader pengene køre.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
12. februar 2007 - 15:41 #10
OK.

Jeg ved at man kan med kabel mellem telefon og computer (gjorde nemlig selv det for flere år tilbage, da alle ejede en Nokia 3210 :-)  ...)

Vender tilbage hvis jeg finder mere...
Avatar billede lite-koas Nybegynder
13. februar 2007 - 13:21 #11
Ja det er muligt via. et kabel og endda bluetooth og IRR men det er stadig sin mobil man sender igennem, jeg ønsker at sende via. nettet og få beskedcentralen til at tro at det faktisk er fra min mobil.
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
14. februar 2007 - 18:15 #12
Så vidt jeg ved er lige netop det du ønsker ikke muligt.
Problemstillingen i sig selv siger jo at det burde være umuligt. Idet du vil have et program/script hvor du bare indtaster dit telefonnummer og så sender igennem det, hvis et sådan script/program eksisterede ville jeg for eksempel være i stand til at opsætte den til at bruge dit telefonnummer og derigennem sende sms'er på dit nummer og for din regning.. Ikke særligt smart.
Der er så vidt jeg ved kun de to muligheder som allerede er blevet nævnt:

1) SMS-Gateway, eller for dens sags skyld en online sms tjenste som f.eks coolsms eller andre, og så lave et script der udnytter/bruger deres service (har jeg lavet før en gang), men i for sig er det jo sådan set også en SMS-Gateway du her vil bruge.

2) Bruge IR, BlueTooth, Kabel eller WiFi (Hvis din telefon har det), til at sende sms'er fra din computer igennem din telefon og så til udbyderen/modtageren. Dette er det tætteste du kommer på den løsning du ønsker, her er du lige netop dig, og dine sms'er vil gå over din regning og så videre.. Ved brug af sms-gateway skal der en ekstra udgift på for at "købe" den gateway.

Jeg tror desværre ikke der er andre muligheder. Det var meget sjovere før i tiden, inden den skide aftale, hvor det var helt gratis at sende sms'er via POP3..
Avatar billede lite-koas Nybegynder
14. februar 2007 - 20:02 #13
Jeg kan godt følge dig, cyberdude, men jeg tænkte om man på en eller anden måde ikke kunne verificere sig overfor denne gateway, da det som du selv nævner ikke være hensigtsmæssigt på nogen anden måde.

Tja, dovenskaben længe leve må man så sige :) - Ville gerne have mig en billig sms gateway der bare kørte over mit nummer, da det er yderst begrænset mht. antallet af sms'er.. men ja.. ser ikke ud til at der nogen der kender en løsning eller også er der såre simpelt ingen løsning.
Avatar billede inglenook Praktikant
14. februar 2007 - 20:24 #14
Mener stadig Skype er den bedste loesning. Du tilknytter dit mobil nummer saa det vil se ud som om SMS'en kommer fra din tlf. Du fylder en slat penge paa kontoen og kan saa tekste loes fra din (eller en hvilken som helst) PC til konkurrencedygtige priser.
Avatar billede lite-koas Nybegynder
15. februar 2007 - 21:32 #15
Godt så, siden der ingen løsning er så lukker jeg. Dem der vil have point bedes oprette et svar.
Avatar billede lite-koas Nybegynder
17. februar 2007 - 09:46 #16
Du får kun 100 cyberdude, da andre allerede havde fremsat løsningen. Ønsker de point bedes de venligst svare i indlægget og jeg opretter et point indlæg til dem.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
17. februar 2007 - 10:02 #17
:-)

ser jeg er lidt set på den med at ligge et svar ?

:-)