Avatar billede matias Nybegynder
11. februar 2007 - 15:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gammel bog til pdf fil

Jeg har en gammel bog som jeg gerne vil have lavet til en pdf fil.
Er der nogen der kan forklare hvordan jeg gør det?

matias
11. februar 2007 - 15:35 #1
Du scanner den bare ind. Det kommer selfølgelig an på om scanner sw understøtter pdf og til flere sider.
Jeg har en 500 kr's HP all-in-one. Med HP's SW kan man scanne flere sider ind i det samme dokument, og gemme det i pdf.

Sprøgsmålet er om det er lovligt, eller om du overtræder nogle copy rights
Avatar billede matias Nybegynder
11. februar 2007 - 15:43 #2
Scanner en side ind af gangen eller hva?
Har igen scanner nu men skal ud og købe en.
Der er ingen problemmer mht copy rights for det er en gammel teknisk bilbog på over 60 år
Avatar billede strych9 Praktikant
11. februar 2007 - 15:57 #3
Copyright gælder indtil 70 år efter forfatterens død, men det er så en anden ting. Du må gerne scanne en nyere bog hvis du ikke efterfølgende spreder den, men holder den indenfor dit eget hushold.

Piratgruppens website har en guide i at scanne bøger mener jeg bestemt.
Avatar billede strych9 Praktikant
11. februar 2007 - 15:59 #4
og ja, en side ad gangen. Du kan selvfølgelig godt købe industri scannere som gør det lettere, men de koster kassen.
Avatar billede matias Nybegynder
11. februar 2007 - 16:42 #5
Når jeg skal ud og købe scanner er der så noget bestemt jeg skal gå efter til mit projekt?
Avatar billede strych9 Praktikant
11. februar 2007 - 16:46 #6
En HP PSC et-eller-andet-nummer vil være fin.
Avatar billede matias Nybegynder
11. februar 2007 - 17:05 #7
tak . kan jeg få et svar så jeg kan komme af med point?
Avatar billede strych9 Praktikant
11. februar 2007 - 17:16 #8
takker