Avatar billede samsayit Nybegynder
10. februar 2007 - 23:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Arkivering gør ikke PST filen mindre

Mit Outlook tager efterhånden lidt tid at åbne, og jeg har en formodning om at det må bl.a. må skyldes en forvokset .pst fil - den er pt. på ca. 430 MB.

Jeg har forsøgt at shrinke den på to måder:
- Arkivering (Outlook funktionen). Efter arkivering af rundt regnet en trediedel af alle mails (i hvert fald dato-mæssigt) er filen den SAMME størrelse, samtidig med at arkiv filen er ca. 112 MB.
- Sletning af mails (samme mails som ved arkivering), incl. tømning af de skraldespanden. Dette gav en PST fil på ca. 20 MB MERE, sgu.

Det giver ikke mening, synes jeg. Er der nogle der kan pege på noget åbenlyst jeg gør forkert/kan gøre?
Det skal tilføjes, at det slet slet ikke er pga. pladsmangel og egentlig er det ligegyldigt, men det er mere principielt at det generer mig...
Avatar billede leif Seniormester
10. februar 2007 - 23:20 #1
Højreklik på Private mapper -> Egenskaber -> Avanceret -> Komprimer
Avatar billede samsayit Nybegynder
11. februar 2007 - 05:15 #2
Vil det ikke blot komprimere den eksisterende datafil, og dermed gøre læse/skrive hastigheden langsommere idet der skal dekomprimeres hhv. komprimeres...?
Eller hvad?
Avatar billede leif Seniormester
11. februar 2007 - 12:23 #3
Outlook gør det som jeg husker at lige så snart den har udvidet filen har den afsat hele pladsen, så selvom du sletter gør den ikke filen mindre. Men med en Komprimer skulle den meget gerne slippe den "slettede" plads
Avatar billede samsayit Nybegynder
11. februar 2007 - 18:24 #4
Stort! Det fun'ger sgu som du virker, tak for det...
Opret svar for points.
Avatar billede leif Seniormester
11. februar 2007 - 18:52 #5
Dejligt at høre :-)
Avatar billede leif Seniormester
11. februar 2007 - 19:07 #6
Takker