Avatar billede chap2005 Nybegynder
09. februar 2007 - 11:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

gennem router og swith

hej experter kan man godt køre internet fra modem til router og så et kabel fra router til swith og så fra switen til min computer kan man så få net ?
Avatar billede terrak Nybegynder
09. februar 2007 - 11:10 #1
Ja. Jeg kører selv med denne opsætning.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 11:13 #2
ja uden problemer.
Avatar billede chap2005 Nybegynder
09. februar 2007 - 11:20 #3
fedt det lyder sku godt så skal der lige bores hul i gennem væggen ;)
Avatar billede terrak Nybegynder
09. februar 2007 - 11:22 #4
Måske skulle du lige teste det inden, for at være helt sikker på at din router og switch vil snakke sammen uden nogen opsætning.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 11:35 #5
det vil de, en swith er jo bare en fordeler boks (dog har den nogle avancerede funktioner, men i princippet), og 99% af de switche alm brugere har har ingen mulighed for styring.
Avatar billede venturer Nybegynder
09. februar 2007 - 11:40 #6
Du skal være opmærksom på om din switch og/eller router understøtter Auto-sensing MDI/MDX eller har en MDX port. Hvis ingen af delene understøtter det skal du bruge et krydset kabel for at forbinde router og switch.

De fleste understøtter det idag, så umiddelbart bør der ikke være problemer.