Avatar billede thundergizmo Nybegynder
07. februar 2007 - 23:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Langsom opstart/dårlig nedlukning af PC

Hej!

Ja jeg har lige et spørgsmål vedr. min pc. da denne er meget langsom til at starte op og samtidig meget dårlig til at lukke ned.

det hele startede med at jeg installerede nyt hardware
(Bundkort, cpu, ram, graffikkort, Strømforsyning og en SATA disk.)

efter en lille uges tid, sætte jeg en gammel harddisk til da denne er blevet rep. af en ven, og jeg skal have det data ud han har efterladt på disken til mig. da dette er gjort kobler jeg disken fra igen og siden har min pc opført sig som tidligere nævnt. jeg har forsøgt med 2 formateringer men ej hjulpet, der skal også lige siges at jeg ikke kan starte WINAMP uden at dette fryser. Vedr. nedlukning af pc, så kan man hører at diskene lukker ned osv. men strømforsyning bliver ved med at kører samt at der stadig er billede på skærmen.

håber der er nogle kloge hoveder der har nogle idéer for nu har jeg snart grå hår.

Mvh.
Thundergizmo
Avatar billede jacla Nybegynder
08. februar 2007 - 01:38 #1
Prøv at afinstallere WINAMP først, se om den stadig er langsom.

Har du formateret med KILLDISK: http://www.helgec.dk/killdisk.html

www.arlet.dk er der en guide til langsom computer. den kunne du også prøve.

vh jan

Bruger du NTFS filsystem ?
Avatar billede jacla Nybegynder
08. februar 2007 - 01:39 #2
NB! Killdisk sletter alt inckl partitioner
Avatar billede thundergizmo Nybegynder
08. februar 2007 - 07:45 #3
har jeg prøvet..... men stadig alngsom, har også prøvet med nogle ældre versioner af winamp uden held. har også tænkt på at formater og om partitioner disken.

ja jeg bruger NTFS.....
Avatar billede thundergizmo Nybegynder
08. februar 2007 - 07:45 #4
langsom
Avatar billede thundergizmo Nybegynder
01. maj 2007 - 11:32 #5
fandt selv løsningen