Avatar billede garma Nybegynder
05. februar 2007 - 22:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Reinstallering af windows XP

Jeg har formateret harddisken og reinstalleret windows XP på en IBM R51.
Nu kan jeg ikke få forbindelse til internettet.
Kører Lan
Hvad gør jeg galt?
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
05. februar 2007 - 22:56 #1
Hvis du højreklikker "Denne Computer", vælger "Administrer" og "Enhedshåndtering" har du så nogen ukendte hardware enheder? Hvis du har må du via en anden PC op på IBMs support sider og hente en driver og evt. smide den ind via en USB stick..
Hvis ikke der er ukendtre enheder, er der et netværkskort?
Hvis der er så prøv at klikke på "Start" og "Kør..." Skriv "CMD" og tryk OK.
I vinduet skriv "ipconfig" og tryk Enter.
Hvis du får en ip-adresse der starter med "169." kan dit netkort ikke modtage en adresse fra DHCP.
Hvis du selv har en router og får en adresse startende med "192." så prøv at pinge din "Standardgateway" Skriv "PING 192.168.0.1" hvis det er adressen.
Kan du det, er det sikkert et spørgsmål om at du ikke får routet din udbyders DNS server adresser. Er det tilfældet kan du lægge dem ind manuelt. Vend evt. tilbage
Avatar billede hcma Novice
05. februar 2007 - 23:22 #2
har du opdateret med SP2 ?
hvis ja: Downloade en patch fra MS som kan genskabe din LAN-forbindelse til internettet, hvis den røg efter install af sp2
  http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8
Avatar billede jacla Nybegynder
06. februar 2007 - 08:51 #3
Måske har du en skjult partition, som du finder ved at taste F12 i opstarten, der ligger en masse værktøjer

vh jan
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. februar 2007 - 09:08 #4
Hvem er din ISP? er det eksempelvis katastrofanet eller lignende skal du logge på, og det kan være det er en specifik hjemmeside du skal logge på som den første.
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. februar 2007 - 10:39 #5
respons?????
Avatar billede garma Nybegynder
29. juli 2007 - 21:42 #6
ok herfra
Avatar billede hcma Novice
29. juli 2007 - 23:01 #7
garma >>  er problemet løst ?
Avatar billede jacla Nybegynder
31. juli 2007 - 05:26 #8
Hallo !!!!!!