Avatar billede mpalle Nybegynder
05. februar 2007 - 11:14 Der er 4 kommentarer

WebServices via JAX-RPC

Hey

Sidder og laver en omfattende GIS Java Applet som jeg gerne vil have til at kommunikere med en webservice. Jeg har fået den til at generere WSDL filen og har fået servicen implementeret og compilet.
Problemet er bare.. for at få lavet koden har jeg tilføjet en helvedes masse libs (jar filer som ca. fylder 10 mb) og dem er jeg jo på ingen måde interesseret i at brugerne skal downloade når de åbner appletten første gang!?
Er det ikke muligt at undgå dette? Evt. med en anden metode en JAX-RPC?

På forhånd tak.

/Michael
Avatar billede mpalle Nybegynder
05. februar 2007 - 11:33 #1
Ahhh har lige været igennem en længere process hvor jeg fandt ud af at det "kun" er 4 jar filer der skal med for at få lortet til at virke. Svarende til ca. 2 mb. hvilket stadig er ret meget taget i betragtning at hele appletten kun fylder knap 1 mb. Men dette er da til at leve med med mindre der er andre forslag?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. februar 2007 - 05:09 #2
var det ikke nemmere at generere grafikken server side og så lade applet hente
den med en gammeldags HTTP request ?
Avatar billede mpalle Nybegynder
12. februar 2007 - 08:28 #3
Hey
Sådan har det oxo kørt indtil videre, men problemet er at webservicen ligger i et internt netværk og det er svært at få lavet hul i deres firewall.
/Michael
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2007 - 02:36 #4
det er vel samme port ?