Avatar billede premena Nybegynder
26. maj 2001 - 19:10 Der er 4 kommentarer

ruoter opsætning

jeg har en epeedstream 5711. i configurationen for ip filter står der f.eks:
eth ip filter insert 2 input drop -c 0 -p tcp -da <min ip> -dp 1024:65535 0
hvad sker der hvis jeg sletter den linje, betyder det at pkkerende ikke længer bliver \"drop\" på tcp porterne 1024:65535 , hvaspå hvis jeg sletter alle den slags linjer eller bar skriver accept i sted for drop eller reject??
Avatar billede frock Nybegynder
26. maj 2001 - 19:19 #1
når der står drop smider den pakkerne væk.
når der står reject giver den afsenderen besked om at pakkerne ikke kan leveres.

hvis du laver en tilsvarende linie bare med accept vil jeg gå ud fra at de stadig bliver smidt væk, da drop normalt har en højere prioritet end accept.
Avatar billede kapla Nybegynder
26. maj 2001 - 19:22 #2
Avatar billede premena Nybegynder
26. maj 2001 - 19:23 #3
hvilke linjer skal jeg tilføre for at kunne bruge voice phone programmer eleer åbne dette porte??
Avatar billede premena Nybegynder
26. maj 2001 - 19:32 #4
Hvad sker der hvis jeg slette alle remote og lan  ip filtre, bliver det så muligt at benyyte mig af icq, mssn, voice phone, file transfer mm. ?