Avatar billede sismofytten Juniormester
04. februar 2007 - 21:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Film på iPod

En ven har spurgs om jeg ikke kan hjælpe med at få en film overført tim hans iPod 30Gb - Kan man det?

I manualen står der godt nok man kan ovreføre musik og video; men jeg kan ikke finde noget konkret på hvordan man gør - jo brug iMovie, men er det ikke et Mac product - jeg har kun en PC. Man skal tilsyneladende bruge iTumnes til at overføre med men jeg kan ikke få nogle film til at virke - selvom jeg vælger formatet H.264 i programmet Super som kan konverterer alverdens formater - kan nogen hjælpe?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
04. februar 2007 - 21:53 #1
Prøv i SUPER med:

MPEG4
15 fps
video: 192 kbps
audio: 32 kbps
opløsning: 160 X 120
Avatar billede sismofytten Juniormester
04. februar 2007 - 22:09 #2
Desværre ikke den konverterer lynhurtil en 1Mb VMO fil til en 64kb MPEG-4 fil...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
05. februar 2007 - 07:50 #3
iPod forstår ikke MPEG4 - Wauh! :-(

Så prøv med Videora:

"Videora iPod Converter is a free video conversion application developed by the creators of Videora. It allows you to convert your regular PC video files (avi, mpeg, etc) into the proper video format that your iPod understands."

http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/
Avatar billede sismofytten Juniormester
06. februar 2007 - 08:34 #4
Har du rent faktisk erfaringer med det og fået det til at virke?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
06. februar 2007 - 15:41 #5
SUPER = Ja (på Motorola og Nokia)

Videora = Nej
Avatar billede sismofytten Juniormester
06. februar 2007 - 19:42 #6
og Ipod = Nej ?

Er der nogen der ved om det overhovedet kan lade sig gøre? Er der nogen der har fået det til at virke?
Sælgeren har sagt det kunne lade sig gøre men måske var det bare musik og video (musikvideo som man kan via iTunes).
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
06. februar 2007 - 19:52 #7
Selvfølgelig kan det lade sig gøre. iPod er et Apple produkt, MPEG4 er et Apple format, så efter min konklusion bør en iPod kunne vise MPEG4, men det er bestemt ikke ligegyldig hvilken opløsning og framerate samt formidlingsform der anvendes.

Jeg er 100% sikker på, at en grundig eftersøgning på nettet vil afslører, hvad der skal til ...

Har du prøvet med *.mov formatet?

Huskede du i SUPER at makerer 'Use DirectShow' og sætte skærmopløsningen ned til noget Pod'en kan klare?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
06. februar 2007 - 19:52 #8
BTW: iPod = nej
Avatar billede tafkab Nybegynder
06. februar 2007 - 20:14 #9
Jeg har i tidernes morgen fået lagt noget over på min iPod med et program kaldet iPod movie converter men det koster - iTunes fik jeg kun til at virke efter jeg havde konverteret til en MP4.
Avatar billede mula Nybegynder
26. marts 2007 - 23:22 #10
quicktime pro?
Avatar billede mula Nybegynder
26. marts 2007 - 23:24 #11
Avatar billede Tossekenni Nybegynder
07. juni 2009 - 21:38 #12
hvis du bruger dette converter http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/ program kan du lave dine film om til mp4 filer og det virker for mig og jeg har selv en ipod touch.
Avatar billede Tossekenni Nybegynder
07. august 2009 - 11:48 #13
?