Avatar billede mnm2004 Nybegynder
04. februar 2007 - 15:01 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Browseren vil ikke håndtere password-sider

Jeg ved ikke helt om jeg har placeret dette spørgsmål rigtigt, men regner med at det er min firewall der er problemet her, såå.

Problemet består i at jeg ikke kan komme ind på kodede sider. Når jeg har skrevet brugernavn og password ind og trykker enter, kommer siden: "Siden kunne ikke findes!...."

Er der nogen der har nogle ideer?
Ville det hjælpe med en anden browser?
Avatar billede keysersoze Guru
04. februar 2007 - 15:11 #1
du skal vel også logge ind på eksperten med brugernavn og password for at skrive dette indlæg så det er nok ikke alt der er i udo. Hvilke sider giver problemet?
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
04. februar 2007 - 15:15 #2
Dette skriver jeg fra en anden computer... :S
almindelige javascript-login sider kan den sagtens klare.. synes at være php- og aspsider, så måske kan det være problemer med at kommunikere med servere. Jeg skal ikke kunne sige det.
Avatar billede keysersoze Guru
04. februar 2007 - 15:34 #3
funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelig http-fejl"

hvis du gør det kan det være du kan få en mere brugbar fejlmeddelelse.
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
05. februar 2007 - 16:26 #4
Der kommer stadig frem at den bare ikke kan finde siden?
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
05. februar 2007 - 16:26 #5
Internet Explorer kan ikke vise websiden.

  Mest sandsynlige årsager:
Du har ikke forbindelse til internettet.
Webstedet har tekniske problemer.
Der er muligvis en slåfejl i adressen.
Avatar billede keysersoze Guru
05. februar 2007 - 17:08 #6
det siger mig desværre absolut intet :(
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
05. februar 2007 - 17:20 #7
nej lige det... Har i andre ideer?
For det er virkelig besværgligt ikke at kunne logge ind på password-sider.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
05. februar 2007 - 18:51 #8
Prøv lige at gå i Internetindstillinger -> Avanceret -> Gendan avancerede indstillinger
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
05. februar 2007 - 19:06 #9
Stadig det samme... :S
kan det være en sikkerhedinstilling i browseren?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
05. februar 2007 - 19:20 #10
Det kan det godt. Prøv i fanebladet sikkerhed. Nulstil alle zoner.....

Men mange oplever mærkværdigheder i IE7, som ikke umiddelbart lader sig løse. Nogle af og geninstallerer IE7. Det hjælper nogle gange
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
05. februar 2007 - 19:23 #11
Nåh, nu skrev du jo ikke om det var IE7
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
06. februar 2007 - 16:46 #12
Okay. Altså, det er en IE6, så tænkte at det ville hjælpe at installere IE7. Men nej. Da jeg gjorde det kunne den overhovedet ikke gå på internettet, selvom forbindelsen var helt iorden (pingede google.dk i cmd).

Så måske er der problemer med Winsocket. nogen der kan huske koden til at rette den?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. februar 2007 - 17:54 #13
Start/Kør  netsh winsock reset
Avatar billede langbein Nybegynder
22. februar 2007 - 14:59 #14
Stanard websider krever at det er åpent for utgående trafikk på tcp port 80. Ved passord pålogging så kjøres det vel ofte med ssl kryptering som krever åpning for tcp port 443 i trafikkretning ut. Det kan saktens være et firewall problem som medfører at man ikke kommer inn på en side med passordpålogging.
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
22. februar 2007 - 15:10 #15
Jeg tror jeg har fundet problemet. Der har været Norton firwall på den, det er så forsøgt afinstalleret, men der skette en fejl. og nu er det ikke til at fjerne uden en administratorkode som jeg ikke har. Kunne det ikke være at fejlen under afinstationen har påvirket winsocket.dll ? sådan at der er en fejl der?
(i mellemtiden er jeg gået over til Mac, kan varmt anbefaldes :D .. men vil stadig gerne have fikset problemet).
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
22. februar 2007 - 16:49 #16
Prøv at køre dette værktøj http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20050411155241924

Slet efterfølgende alle Symantec og Norton mapper, og kør evt en regcleaner.
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
29. marts 2007 - 14:39 #17
foreevernewbie der er point til dig!!
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. marts 2007 - 15:42 #18
Jamen så kommer der lige et svar her
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
29. marts 2007 - 18:03 #19
Det hjalp nemlig bare at fjerne norton. Jeg synes aldrig der er andet end problemer med symantec. Og de er hunde dyre.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. marts 2007 - 18:14 #20
Tak for point. Ja, Norton giver ofte problemer. Helt enig.