Avatar billede pman Nybegynder
04. februar 2007 - 13:48 Der er 13 kommentarer

ASUS WL-600g virker ikke på TDC forbindelse

Hejsa alle sammen

Jeg har købt sådan en router fra ASUS og har testet den her hjemme på mit cybercity ADSL, hvor den virker 100% med det samme. Den henter fint IP og DSN fra Cybercity og det trådløse netværk kørte også med det samme.

Så kommer vi til problemerne jeg skulle sætte routeren op for en kammerat, som har en TDC forbindelse og det vil bare ikke virke.

Jeg satte routeren til i stedet for TDC's udstyr og indtastede det brugernavn og angangskode der er nødvendig for forbindelsen
. Routeren startee fint op med at blive grøn i ADSL og IP og kunne inde i interfacet fortælle det var en 2048/128 forbindelse så der måtte jo være hul igennem den vej. Men så stoppede det også for jeg kunne ikke få den til at hente IP eller DNS informationer og derfor så ikke komme på internettet over den.

Nogen der har haft ligende problemer og evt kan hjælpe for jeg aner ikke hvad det kan være:o(

Mvh

Thomas Pedersen
Avatar billede pman Nybegynder
04. februar 2007 - 13:50 #1
Jeg ventede selvfølgelig den time man skal for at få mac adressen på det tidligere udstyr ud af systemet.
Avatar billede makse Nybegynder
04. februar 2007 - 14:35 #2
Hvilken type TDC forbindelse er tale om?

Har i brugt quick setup?
Er i sikkre på, at I skal angive brugernavn og adgangskode?
Avatar billede pman Nybegynder
04. februar 2007 - 14:39 #3
Det er medarbejder bredbånd mener der skal bruges brugernavn og angangskode til de forbindelser eller tager jeg helt fejl...?

Jamen computeren kører opsætningen selv her på min CC forbindelse det er bare ikke tilfældet på deres TDC forbindelse.
Avatar billede makse Nybegynder
04. februar 2007 - 16:22 #4
svjh kører TDC's medarbejderbredbånd med "DHCP(MER)" og ikke som tidligere PPPoe.
Altså skal der ikke bruges brugernavn og adgangskode.

Og I har altså logget ind på ASUS routeren, og kørt quick setup'en på den?
Avatar billede pman Nybegynder
04. februar 2007 - 17:11 #5
ja jeg har kørt quick setup på routeren... men den siger den skal bruge brugernavn og pass så det gik jeg jo næsten ud fra var rigtig nok...!
Avatar billede makse Nybegynder
04. februar 2007 - 20:44 #6
Når du så kører quick setup, og routeren undersøger forbindelses type, hvad svarer den så? (PPPoE/PPPoA, MER)

Har du prøvet at sætte routeren manuelt op? Både med og uden brugernavn & adgangskode.

Prøv eventuelt også at tilslutte computeren udenom routeren.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
06. februar 2007 - 22:13 #7
den skal sætted op til vci/vpc 0/101
det skulle hjælpe dig et stykke ;)
Avatar billede skov_p Praktikant
29. oktober 2007 - 00:01 #8
Hvad blev løsningen... Jeg er nu den "lykkelige" ejer af sådan en fætter og jeg har ikke meget held med at komme på. Fulgte dette http://www.hifipriser.dk/community/forum/Thread.asp?id=95392&page=1 og indtastede IP og DNS som jeg fik fra SpeedStream modemet inden men det virkede kun for en stund.
Avatar billede grund Nybegynder
10. november 2007 - 22:16 #9
Jeg har gennem længere tid bøvlet med opsætning til Cybercity. Den automatiske opsætning fungerer ikke, da den ganske vist finder et "Cybercity", men det er i Holland, så den går jo ikke.
Vil det være muligt for en som har en fungerende forbindelse at sende mig en backup-fil, som jeg så kan indlæse i min router? Kan det i det hele taget lade sig gøre på den måde?
Ellers modtager jeg gerne systematisk vejledning.
Avatar billede janolesen Nybegynder
12. november 2007 - 13:06 #10
grund: giv mig den email og jeg skal sende dig filen.

/jano
Avatar billede grund Nybegynder
12. november 2007 - 18:15 #11
Hej Jan
Hermed email: gorm@anarki.dk
Avatar billede grund Nybegynder
09. december 2007 - 14:34 #12
Ak ja. Nu jeg forsøgt med Jans bacupfil og meget meget andet. Bl.a. adskillige forslag fra Cybercity. Opsætningen med PPPoA og (1,101) er forsøgt hvor jeg har prøvet at ændre samtlige andre parametre.
I testprogrammet får jeg "pass" alle steder undtagen Test: "ATM OAM F4 segment ping FAIL" og altså desværre ingen forbindelse.
Avatar billede grund Nybegynder
09. december 2007 - 14:37 #13
PS. Der er en flaske rødvin til den som får lortet til at fungere! (Østjylland)