Avatar billede pillowcorp Nybegynder
03. februar 2007 - 14:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør jeg ved denne virus fra www.anti-vermins.com

Jeg har fået en irriterende virus, som ligge et ikon i værktøjslinien i bunden af skærmen, der fra tid til anden dukker op med en alert box. Jeg har kørt div. virus programmer AVG, Spyboot, hijack This men uden held. og hvordan sletter jeg ikonet fra værætøjslinien.
Avatar billede jcr Nybegynder
03. februar 2007 - 14:35 #1
spyboot og hijackthis er ikke defineret som ægte virusprogrammer så det bør du være ret opmærksom på. Prøv at læse om programmerne på www.spywarefri.dk.
Dette blot til din orientering. Snart kommer der sikkert en som kan hjælpe dig med fjernelsen af virussen.
Og forresten vil jeg kraftigt foreslå dig at købe programmet: avgas (er bare helt suveræn sammen med virusprogrammet KASPERSKY)
Avatar billede tafkab Nybegynder
03. februar 2007 - 14:40 #2
Download http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.exe (by S!Ri)
Til skrivebordet

Genstart i fejlsikret tilstand, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

Dobbeltklik på Smitfraud exe. Lad programmet gennemføre en rensning. Det vil også checke om systemfilen wininet.dll er inficeret. Hvis den er det, vil du blive bedt om tilladelse til at erstatte den med en anden. Her skal du vælge "Yes", ved at taste "y".

Programmet bliver muligvis nødt til at genstarte undervejs. Herefter vil der dukke en liste med resultaterne af rensningen op . Kopiér denne liste ind i tråden her, sammen med en ny log fra HijackThis.
Avatar billede pillowcorp Nybegynder
04. februar 2007 - 11:26 #3
Hej tafkab
Jeg prøver dit forslag ! virker det - får du point :-)
Avatar billede pillowcorp Nybegynder
06. februar 2007 - 21:28 #4
hej tafkab
Det virkede :-) - pointene er dine

mvh en glad mand ....
Avatar billede tafkab Nybegynder
06. februar 2007 - 21:29 #5
Det var godt, men skal vi ikek lige have en log fra hijackthis så jeg kan se om der skulle være mere?