Avatar billede lodbergs Nybegynder
03. februar 2007 - 12:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Download stopper ved ca. 2gb

Hej

Jeg har et problem med at hente en iso fil, der fylder ca. 7gb. Hver gang jeg når ca. 2gb stopper mit download. Jeg henter filen på en ftp server. Jeg har forsøgt mig med IE 6 og 7, Firefox og en download manager, men de resulterer alle i stoppet download.

I IE satte jeg midlertidige internetfiler til 20gb, så det kan ikke være det der er problemet.

Nogle idéer til hvordan jeg får hentet min fil?

Jeg håber meget på hjælp.
Vh. Søren
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2007 - 12:09 #1
det er ikke fordi dit filsystem er FAT32 vel ? der er nemlig en fysisk grænse på 2GB pr fil, hvis det er tilfældet kan du med fordel convertere drevet til NTFS.

konvertering til NTFS:

i kør skriver du cmd og tryk enter.

i vinduet der kommer frem, skriver du: convert c: /fs:NTFS (er det ikke c drevet du vil konvertere skal du skifte c ud med det drev som du vil konvertere)
Avatar billede lodbergs Nybegynder
03. februar 2007 - 12:37 #2
Det er desværre ikke det, der er problemet. Jeg kører NTFS.....men tak for tippet.

Vh. Søren
Avatar billede kdt217 Nybegynder
03. februar 2007 - 13:58 #3
Hvilken fil prøver du at downloade (url)?
Avatar billede lodbergs Nybegynder
04. februar 2007 - 11:28 #4
jeg aner ikke hvad der har løst mit 2 gb problem. men jeg løb ind i samme problem ved 4gb. Grunden til det var, at IE 6 ikke kan downloade filer større end 3,99gb - ihvert fald ikke med mine instillinger (fundet i en tråd via google) og det selv til en ntfs partition.
Det lader til at FAT32 grænsen ligger ved samme 3.99gb og ikke 2gb