Avatar billede vix-mix Nybegynder
02. februar 2007 - 17:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Slet windows xp?

Hej eksperter.

Jeg har en bærbar som har 2 stk windows installeret. Hvordan sletter jeg den ene som jeg ikke bruger, uden at skulle formatere hele harddisken ?

Mvh
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2007 - 17:40 #1
er de på samme partion eller hver sin ?
Avatar billede vix-mix Nybegynder
02. februar 2007 - 17:48 #2
jeg tror desværre de er på den samme.. det er en win 98 og en win xp
Avatar billede vejmand Juniormester
02. februar 2007 - 17:50 #3
Avatar billede vix-mix Nybegynder
02. februar 2007 - 17:52 #4
Nej de ligger på en C: og en D: drev. Så det gør de ikke :)

dvs jeg bare starter op i dos med win 98 og så sletter f.eks. C: ??
Avatar billede vix-mix Nybegynder
02. februar 2007 - 17:56 #5
aah -  havde ikke lige set dit svar vejmand. Jeg læser det lige og prøver engang :).

Jeg vender tilbage om lidt
Avatar billede vix-mix Nybegynder
02. februar 2007 - 18:23 #6
Det virkede. tak for linket vejmand. Smider du et svar?
Avatar billede hcma Novice
02. februar 2007 - 18:34 #7
vix-mix >>  det eneste du sletter der er valgmuligheden. selve windows bliver ikke slettet.
jeg ville selv tage back-up af alle dokumenter, billeder, adresselister o.s.v.  -  formatere det hele og så lægge XP ind på C:
Avatar billede hcma Novice
02. februar 2007 - 18:35 #8
vix-mix >>  en lille korrektion  -  du kan prøve at gøre som nævnt i vejledningen; men det bedste er stadig at gemme og så starte helt forfra, så XP kommer ind på C:
Avatar billede vejmand Juniormester
02. februar 2007 - 18:38 #9
Velbekomme, svar kommer her.  :-)
Avatar billede vix-mix Nybegynder
02. februar 2007 - 18:45 #10
Hcma - tak for dit svar, jeg har allerede slettet win98 bare med delete funktionen, der var intet der skulle gemmes eller noget. og det køre fint nok nu, jeg var i boot.ini i og rette også, så nu starter den winxp op fint. Men hvis der skulle komme nogen problemer vil jeg gøre som du skriver :)

Vejmand - Her er dine point :) - igen tak, det er sku en god side hehe.

-Lukket-
Avatar billede hcma Novice
02. februar 2007 - 19:08 #11
selvfølgelig er den god  :o)))))))))