Avatar billede daahl Nybegynder
01. februar 2007 - 23:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Systemgendannelse virker ikke?

Hej Eksperter.

Ville foretage en systemgendannelse idag, men når jeg vælger Start > Programmer > Tilbehør > Systemværktøjer , er Systemgendannelses "ikonet", anerledes end det plejer. F.eks. som når man har en genvej på skrivebordet, og sletter orginalfilen.

Jeg kan altså ikke bruge systemgendannelse mere, nogen der ved hvad der kan være galt?

pft
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 23:25 #1
prøv og deaktiver system gendannelse og genstart (og aktiver det igen), dine restore points mistes ved det.

deaktiveres ved at gå i kontrolpanel, system, systemgendannelse, fjernfluebenet og tryk anvend.
Avatar billede daahl Nybegynder
01. februar 2007 - 23:29 #2
Det virkede desværre ikke :S
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 23:32 #3
kan du starte det ved at skrive følgende i kør : %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe
Avatar billede daahl Nybegynder
01. februar 2007 - 23:42 #4
Tak det kunne jeg! Men nu kan jeg kun gendanne til 1/2 klokken 22.55 eller deromkring? Hvorfor er der ikke flere gendannelsestidspunkter?
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 23:47 #5
de blev slettet (som jeg også skrev i første post) da du deaktiverede det, ser ikonet rigtigt ud nu eller er det stadig det samme som før ?
Avatar billede daahl Nybegynder
01. februar 2007 - 23:49 #6
Det er faktisk helt væk. Kan kun åbne via. kør. Men tak for hjælpen
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 23:55 #7
det burde nu ellers komme frem igen, men ellers kommer der lige lidt ekstra her, opret en genvej der peger på: %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe i "start i" skriver du %HOMEDRIVE%%HOMEPATH% i navn på første faneblad kalder du den system gendannelse, og vælger det ikon du vil have dertil (det oprindelige kan findes i filen: %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe derefter skulle du gerne have din genvej tilbage (som du så kan kopiere ind i mappen start, tilbehør, system værktøjer eller hvad det nu er den hedder)