Avatar billede kasper-com Nybegynder
01. februar 2007 - 21:36 Der er 14 kommentarer

jeg har glemt min kode

jeg har lavede min kode om, og nu kan jeg ikke huske hvad den er , og kan ikke finde ud af og komme ind på computeren, og ved slet ikke , hvad jeg skal gøre .
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2007 - 21:41 #1
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2007 - 21:42 #2
søg evt efter NTpassword
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. februar 2007 - 21:43 #3
Måske skulle du først fortælle, hvad det er du har glemt passwordet til...

Windows ME? 2000? XP? Linux?... :-)
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2007 - 21:43 #4
5. Glemt password til Win XP
Glemt password:

Prøv først dette: (og vær opmærksom på man  ikke kan få det til at virke, hvis den indbyggede administratorkonto er disablet)

Altså; hvis du IKKE har ændret på administrator-kontoen (og den ikke er disablet) kan du logge ind med blankt password ved at trykke ctrl+alt+del 2 gange
ved logonskærm og logge på som administrator.
(er afprøvet af John Stigers: (http://www.eksperten.dk/spm/527685  -  kommentar: john stigers  09/08-2004 22:12:43 og 09/08-2004 22:14:56)
og her er også en case fra det virkelige liv:
Start maskinen i fejlsikret tilstand (tryk på F8 under opstart)
Der vil optræde forskellige kontoer, f.eks ens egen, gæste konto osv.
Men der vil også være en der bare hedder Administrator og den klikker man på.
Når man er i fejlsikret tilstand, så klik på start, klik på kør og skriv:
control userpasswords2 – klik på Enter / OK

Nu kommer der en ny boks op med div. brugerkonti.
Her markere man blot den linie med ens konto/brugernavn og klikker på knappen "nulstil adgangskode"
Her bliver man bedt om at indtaste ny adgangskode og bekræftigelse af ny adgangskode - OK
OG NEJ, den spørger IKKE efter tidligre adgangskode.
Genstart maskinen normalt og log ind med din nye kode.

Hvis man så går i kontrolpanel, brugerkonti, klikker på sin egen konto.
Her kan man så klikke på linien: Fjern adganskode (hvis man vil det)
Nu bliver man bedt om det tidligre kodeord/password, for at kunne slette.

Hvis man er ene bruger på maskinen eller ikke vil bruge login osv. så kan man istedet for at ændre password udføre dette i samme boks:
Hvis man fjerner afkrydsningen i "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren, vil man blive bedt om at angive
standard brugernavn og adgangskode, og Windows logger efterfølgende automatisk på med det angivne brugernavn og kode.
(gem evt. dit indtastede brugernavn/adgangskode i papirform)
Afprøvet og udført af Eksperten-bruger "haverslev"

Eller prøv at kigge her:  http://8help.osu.edu/878.html

Helgec har også et fix (men filsystemet SKAL være NTFS),  hvis du har mistet dit administrator-password til XP:
http://www.helgec.dk/password.html

her er Microsoft's løsning:  http://support.microsoft.com/kb/321305

Og tag også et kig her, hvis Administrator-kontoen er forsvundet p.g.a. at en brugerkonto er aktiv med admin.-rettigheder:

http://windowsxp.mvps.org/admins.htm

Citat
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm
Avatar billede off-line Nybegynder
01. februar 2007 - 23:05 #5
Den er forhåbentlig ikke nødvendig, men her er en interessant løsning:
http://pubs.logicalexpressions.com/Pub0009/LPMArticle.asp?ID=305
Avatar billede off-line Nybegynder
01. februar 2007 - 23:11 #6
Jeg har en installation til en floppy, som hedder WinPass. Der står følgende:

Er du havnet i den situation, at du har glemt administrator koden til din windows installation, så fortvivl ikke. Download nedenstående zip fil og opret en diskette, hvorefter du uden problemer kan ændre koden på en Windows bruger.

Men jeg har aldrig brugt det, og ved derfor ikke om det virker.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2007 - 13:56 #7
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2007 - 14:00 #8
Helgec >>

Se mit indlæg 01/02-2007 21:43:42

Helgec har også et fix (men filsystemet SKAL være NTFS),  hvis du har mistet dit administrator-password til XP:
http://www.helgec.dk/password.html
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2007 - 19:13 #9
S`rry
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2007 - 19:29 #10
No harm done :D
Avatar billede off-line Nybegynder
05. februar 2007 - 11:25 #11
Nu har du også glemt at lukke dette spørgsmål.
Avatar billede huset Praktikant
11. februar 2007 - 10:13 #12
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden
Avatar billede huset Praktikant
11. februar 2007 - 10:23 #13
Manglede et :D
Avatar billede huset Praktikant
13. marts 2007 - 08:58 #14
Har du fået luft til at kunne smide feedback?