Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
31. januar 2007 - 21:00 Der er 5 kommentarer

Fejl med Word 2003 som editor

hej!

Jeg kører Outlook 2003 og Word 2003. På det seneste får jeg den fejl, at Word 2003 ikke virker i Outlook 2003 som e-mail editor.

Det er lidt frustrerende, når man har en masse autotekster m.v. liggende i Word.

Jeg har - som Outlook foreslår - haft afinstalleret og geninstalleret Officepakken. Det har så virker 1-2 dage, men nu er problemer der igen.

Både Outlook og Word virker fint hver for sig.

Office 2003 er på engelsk og Windows XP er på dansk. Kunne det være problemet?

Eller er der nogen, der har en anden god løsning?
Avatar billede kedde65 Praktikant
31. januar 2007 - 23:59 #1
får du nogen fejlmeddelse?

/Christian
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
04. februar 2007 - 19:37 #2
ja nu har fejlen selvfølgelig ikke været der siden! Jeg vender tilbage, hvis den kommer igen
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
05. februar 2007 - 21:45 #3
Så kom fejlen:

"Microsoft Word is set to be your e-mail editor. However, Word is unavailable, not installed, or is not the same version as Outlook. The Outlook e-mail editor will be used instead"

Den kommer som en dialogboks, og der er også en "show help" knap.

Outlook og Word er som nævnt version 2003 UK
Avatar billede kedde65 Praktikant
05. februar 2007 - 21:51 #4
Du kan se en løsning på problemet her:

http://help.lockergnome.com/office/error-outlook-ftopict714999.html

Men du vil nok opleve at fejlen opstår igen, da du skriver du har prøvet at afinstallere og installere Officepakken. Du må have noget software på din PC, der henter eksempelvis nogle opdateringer der går ind og smadrer din Officepakke. Helt specifikt smadrer den fil der er omtalt i artiklen. Kan du huske om du installerede noget software inden problemet opstod første gang?

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
11. februar 2007 - 14:40 #5
jeg har prøvet det, men jeg er ikke sikker på, at det virker. Når jeg er i "Word" mode så kan jeg ikke indsætte en vedhæftet fil. Den skriver:

"en sådan grænseflade understøttes ikke"

Der er ingen problemer i HTML mode i Outlook, dvs. uden Word som editor.

Jeg har underligt nok ikke problemet på andre PC'ere, der kører Word og Outlook.

Jeg kan ikke lige komme på programmer, der skulle være installeret og som skulle påvirke denne installation.

Jeg havde i øvrigt blå skærm nogle gange ved nedluk de første dage efter, at jeg installerede dit forslag. Der kommer stadig nogle meddelelser om "hukommelse" og "read" ved nedlukning.

/Jørgen