Avatar billede firas Nybegynder
31. januar 2007 - 19:59 Der er 6 kommentarer

mangler ideer til webshop

Jeg er ved at lave en webshop og er gået lidt i stå - jeg mangler nogle ideer og inspiration til at få den til at se lidt mere interessant ud. Den gule og sorte farve skal være dominerende:

http://676819.shop07.dandomain.dk/shop/default.asp
Avatar billede larsbb Nybegynder
07. februar 2007 - 12:14 #1
Det der generer mig mest, er at selve indholdet på siden ikke får særlig megen plads. Det er nærmest for klaustrofobisk så smalt det er. Måske kunne du gøre tabellen til højre, lidt smallere, ved at gøre den tekst der er deri, lidt mindre.

Derudover, tror jeg også det ville lette lidt på designet, hvis du i stedet for at have dine menupunkter:

mouseout: underline
mouseover: none

Lavede dem omvendt, hvis du forstår. Så de står uden nogen Text-decoration når man ikke har musen over den og så får en underline eller en skiftende farve når man kører musen hen over.
Avatar billede larsbb Nybegynder
07. februar 2007 - 12:15 #2
I øvrigt. Du kører generelt med en lille tekststørrelse, så hvorfor ikke også gøre det i de to tabellen til højre og venstre for dit hovedfelt? Dette vil også gøre tabellerne mindre og give hoveddelen mere plads, hvilket er tiltrængt.
Avatar billede firas Nybegynder
07. februar 2007 - 12:42 #3
Tak for rådet - jeg får det lavet her i løbet af eftermiddagen, så må du gerne kommentere det igen.
Avatar billede larsbb Nybegynder
09. februar 2007 - 08:44 #4
Det ser bedre ud nu. Men hvis jeg var dig, ville jeg overveje at afskaffe de links der fylder mere end en linje, evt. ved at gøre tekststørrelsen mindre eller ved at forkorte ordene. Det ser bedre ud, når ét link fylder én linje, hvis du forstår. Ellers ser det sku fornuftigt nok ud.

Lige et par andre ting:

Inde under "Søgning" og "Kundercenter". Det ville være en god idé at rykke teksten ind med den samme margin som f.eks. under "Bestil", hvor der er god plads fra rammen til teksten.

Når man klikker på "kontakt", åbner hele siden sig inde i rammen, som så giver to sider i en. Det ser ikke så heldigt ud.
Avatar billede firas Nybegynder
09. februar 2007 - 11:02 #5
Jeg har lavet designet helt om - der bliver for lidt plads i midten til produkterne. Jeg har fjernet den højre ramme og gjort den venste ramme lidt bredere så links'ene kun fylder én linie. Jeg arbejder stadig kun med produkterne - de øvrige links tilretter jeg senere. Prøv lige at se om det ser helt tosset ud.
Avatar billede larsbb Nybegynder
09. februar 2007 - 11:32 #6
Det ser helt sikkert bedre ud. Menuen fylder dog rigtig meget og er meget dominerende, men det er selvfølgelig også svært at undgå for dig, når navnene på dine links er så lange.

Den nederste linje med kontaktoplysninger er iøvrigt for tæt på bunden af skærm med den opløsning jeg kører med (1400x1050).