Avatar billede skint Nybegynder
30. januar 2007 - 19:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vista's kompatibilitet med forskellige programmer

Hejsa

Står og skal til at købe ny bærbar som jeg så kan vælge om jeg vil have vista med. Hvordan vil det køre med mine nuværende programmer? Er vista blevet kompatibel med de fleste programmer? Bl.a. har jeg et statistikprogram der meget gerne skulle kunne køre på den nye maskine.
På forhånd tak :)
Avatar billede tiger_dk Mester
30. januar 2007 - 19:58 #1
Da Vista er så ny som det er, er der mange programmer og drivere der endnu ikke er kompatibel endnu med det nye styresystem, men det vil jo selvfølig kommer hen af vejen !
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. januar 2007 - 21:29 #2
Hej her er en foreløbig liste med hvad Vista kan køre med.

http://www.iexbeta.com/wiki/index.php/Windows_Vista_RTM_Software_Compatibility_List
Avatar billede skint Nybegynder
30. januar 2007 - 23:03 #3
Takker for listen.
Men programmet jeg bruger er desværre ikke derpå (SPSS 14.0) :(
Hvor lang tid vil i tro der går før det evt kommer på? Jeg skal nemlig bruge computeren NU. Ville det så være klogt bare at tage xp selvom det faktisk er dyre end den vista (home premium) jeg har kigget på?
På forhånd tak.. igen :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. januar 2007 - 23:21 #4
Ja, det havde jo været rart hvis du kunne installere dit program som prøve på en pc med Vista, for at se om det evntuelt kunne køre , tror ikke alle kompatible programmer er med på listen.
Det er svært at sige hvor længe der går inden de fleste programmer kan køre i Vista, det kan være det tager det meste af et år? :)
Avatar billede skint Nybegynder
30. januar 2007 - 23:25 #5
Nej nej nej!! Det er da virkelig irriterende!
Tror du virkelig der kan gå så lang tid???
Hmm jamen så er der vel ikke andet for end at købe xp. Synes bare det er lidt bittert.... :(
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. januar 2007 - 23:42 #6
Det er bare et gæt, der er ingen der siger det holder vand.
Avatar billede skint Nybegynder
31. januar 2007 - 00:09 #7
Synes det er vildt irriterende MS ikke kan være noget mere konkrete.. Well det er der jo ikke noget at gøre noget ved..
Men tak for de hurtige svar i hvert fald