Avatar billede delphinarious Nybegynder
30. januar 2007 - 14:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Printer i Navigator 3.53

Hej!

Jeg har flyttet et navigator-program (version 3.53) fra en Windows-95 computer til en spritny Windows 2000-computer. Jeg har installeret en bonprinter (thermo Epson Tm-T85) i Windows, og den udskriver fint både fra windows (f.eks. udskriv testside) og fra dos-prompt (ipconfig >com1). Det er bare i Navigator, den ikke virker.

Jeg får fejlen:

PRINTERFEJL
'COM1        ' er ikke klar

Nu ved jeg at på den tidligere installation sad bon-printeren på com3, men jeg har i Deisng > Printere skrevet at den skal skrive til "com2", så det burde vel virke, gør det ikke?

Jeg understreger lidt at både Windows og Dos-prompt skriver perfekt til printeren.
Avatar billede delphinarious Nybegynder
30. januar 2007 - 14:37 #1
Vrøvl - har selvfølgeligt i Design > Printere skrevet at den skal skrive til "com1". ;-)
Avatar billede perj Nybegynder
30. januar 2007 - 16:00 #2
Navigator 3.53 er DOS, og du kan ikke bruge en Windows printer, men skal have fat i en DOS printer. Jeg skal selv installere en Brother MFC-9420CN en af dagene. Skal køre med Navigator 3.53 i LPT-porten og resten på USB.
Avatar billede delphinarious Nybegynder
30. januar 2007 - 16:45 #3
Jow, men nu har systemet jo kørt med nøjagtigt den samme bonprinter på Windows 95-maskinen, så den burde jo være kompatibel. Endvidere kan jeg som sagt, fint printe på den fra DOS, ved f.eks. at skrive ipconfig /all >com1 i en kommandaprompt.

Så jeg fik ikke rigtigt noget ud af din kommentar..!? :-)
Avatar billede beetle Nybegynder
15. februar 2007 - 08:07 #4
Du har prøvet med com1: istedet for bare com1 ikk?
Avatar billede delphinarious Nybegynder
18. februar 2007 - 17:54 #5
beetle >> Nu har jeg, ja - men det er samme resultat, desværre...
Avatar billede delphinarious Nybegynder
03. december 2007 - 12:04 #6
Fandt aldrig en løsning på dette, men lukker lige tråden...