Avatar billede michelsen Nybegynder
29. januar 2007 - 22:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Parse XML elementer med ASP

Jeg loader en ekstern xml-fil ind på en asp-side, hvor jeg gerne vil udskrive indholdet af 7-8 elementer fra xml-filen. Xml-filen består af ca. 40 elementer. Hvordan gøres dette lettest?

Eks.:
Her vil jeg gerne udskrive xyz og m.

<name>xyz</name>
<price>500</price>
<size>m</size>
....
etc.
Avatar billede keysersoze Guru
29. januar 2007 - 23:05 #1
Avatar billede michelsen Nybegynder
29. januar 2007 - 23:35 #2
Tak for dit link. Problemstillingen er dog ikke helt den samme, da ingen af mine elementer har samme navn som tilfældet er på ovenstående (hvor <link>, <title> og <item> går igen - og derfor bygges op omkring et array.

Jeg mindes dog at have set eller hørt, at man på en enkelt måde kan kalde et element fra en xml-fil og udskrive dette - det er blot lige hvordan...
Avatar billede keysersoze Guru
29. januar 2007 - 23:57 #3
Avatar billede michelsen Nybegynder
04. februar 2007 - 08:37 #4
Tak igen. Jeg kunne dog ikke lige anvende ovenstående, men det ledte mig bestemt på sporet, så jeg har nu fået konstrueret en løsning. Så læg et svar. (Vejen er jo lige så god som løsningen)...
Avatar billede keysersoze Guru
04. februar 2007 - 10:58 #5
svar :)