Avatar billede mov3dec2006 Nybegynder
29. januar 2007 - 22:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forbindelsesproblem ifm. fjernsupport med Windows Live Messenger

Fjernsupportforbindelsen kunne ikke oprettes, da navnet på fjernværten ikke blev fundet. Prøv igen

Novice-pc'en (den der skal have hjælp):
Win XP SP2, auto opdateret
- Windows firewall slaået fra
- Brugeren Hjælpeassistent er aktiv
- Tillad at invitationer til fjernsupport sendes fra denne computer..aktiv
- Tillad brugere at oprette fjernforbindelse til denne computer...aktiv
- Hjælpeassistent er valgt i vælg fjernbrugere
Norton Internet Security
- Regler for messenger sat til auto
- Har prøvet fjernsupport med NIS slået fra, får samme fejl
Windows Live Messenger 8.0
Routeren har
- Forwarded port 3389 TCP/UDP
- Har prøvet at forwarde porte 1 til 65535 men får samme fejl
- Har prøvet med UPnP til og fra
- Fast ip fra isp'en
- Har prøvet at køre helt uden om routeren men får samme fejl

Expert pc'en (den der får fejlen ovenfor):
Win XP SP2, auto opdateret
- Windows firewall slået fra
Norton Internet Security
- Regler for messenger sat til auto
- Har prøvet fjernsupport med NIS slået fra, får samme fejl
Windows Live Messenger 8.0

Nogen der kan hjælpe mig med det ?
Avatar billede mov3dec2006 Nybegynder
30. januar 2007 - 01:23 #1
I min Live Messenger (på expert pc'en) har jeg set at der under indstillinger/Sikkerhed er et punkt som hedder: "Tillad, at jeg kan oprette direkte forbindelse til mine kontaktpersoner, når jeg sender meddelelser" som er slået fra og jeg kan ikke slå det til.
Er det problemet og hvordan 'enabler' jeg dette punkt så jeg kan 'hakke' det af?
Avatar billede mov3dec2006 Nybegynder
09. februar 2007 - 20:49 #2
Løsning:
Jeg har slået UPNP til i Expert pc'ens Router, så virker det ovenstående.
Novice pc'en har ikke UPNP slået til i sin souter.
Jeg har efterfølgende slået port-forwarding af port 3389 fra i Novice pc'en og det virker stadig.
Det virker også når begge pc'ers Norton er slået til med live messinger sat til auto.

Det besynderlige er at Expert pc'en kan yde Fjernsupport til nogle andre pc'ere - Uden UPNP slået til på nogle af pc'erne.

En anden besynderlig ting er at Novice pc'en kan modtage fjernsupport fra 2 andre pc'ere - Uden UPNP slået til på nogle af pc'erne.

Tak mig!