Avatar billede cjmaack Nybegynder
28. januar 2007 - 23:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ram - udvidelse

Hej

Jeg har et bundkort med kun to ram slots... Imidlertid har jeg "mange" ram blokke. Mit spørgsmål i den forbindelse er om der ikke findes en dims, hvorpå man kan placere x antal ram blokke og derefter montere denne i bundkortet. Eksempelvis således at jeg kan køre med 4 ram blokke i alt - altså såfremt der kan sidde 2 blokke ram på hver "dims". Jeg mener at have hørt om et sådant produkt engang, men hvad hedder det og hvor finder jeg det?
29. januar 2007 - 00:17 #1
det findes til boards der er bygget til det (og alligevel ikke, for det er er bare et dedikeret ram kort, som man oftest ser i servere), men dog mener jeg at der tilbage i tiden med 72 og 36 bens tiden, var mulighed for at kort til montering af 36 pins ramlokke i et 72 pins bundkort, men siden dengang er det ikke set.
Avatar billede fluse Nybegynder
29. januar 2007 - 00:50 #2
Så vidt jeg ved findes dette ikke. Men selv hvis det gjorde ville du ikke få sønderligt meget ud af det ^_^
Det med at bundkortet kun har 2 ram sokler betyder jo også at der kun er 2 ram busser så godt nok ville du få flere ram, men du ville også effectivt halvere deres båndbrede or derved sløve ramnes overførselshastighed med 50%. Så i mange tilfælde ville din computer faktisk blive langsommere af det. hehe

Fluse
Avatar billede cjmaack Nybegynder
29. januar 2007 - 11:43 #3
Jeg må erkende det ikke kan betale sig at forfølge alle ideer.. men den stakkels maskine mangler nu ram alligevel! Jeg gider dog ikke smide store summer efter en Pentium iii 600 mhz og købe 512 mb ramklodser (pc133). Tak for hjælpen og jeres svar :)