Avatar billede pip3 Nybegynder
28. januar 2007 - 17:53 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

XP starter ikke...kan ikke trykke F8

Min 3 mdr.  gamle Fujitsu AMD, har kørt som en drøm indtil i dag.
Den startede ellers op som den plejer MEN den kommer ikke hen til der hvor windows logoet kommer frem.
F8 tasten reagerer den heller ikke på, så jeg kan ikke starte i fejlsikret.
Der fuldte en recorvery CD med, og har prøvet at lave en repair.
Der hvor den så skulle starte en repair, kommer der istedet et billede at partitionerne.
Den skriver at partitionen er ukendt?
Desuden skriver den også at der kun er 152625 MB.....det kan jo ikke passe idet jeg mener at harddisken er på 180 GB.
I samme skærmbillede står der også noget lign. nvatabus (MBR)
Har ringet til Fujitsus support....de mener at min disk er færdig.
Det kan da ikke passe...den kørte fint igår.

Det er en pre-installeret XP-Home.

Hjælp.......
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
28. januar 2007 - 18:17 #1
Jeg tror du har mistet din partitionstabel - hvis du har mulighed for at sætte disken til en anden computer via USB så kig på http://www.helgec.dk/lost%20partition.html Du kan lave den samme operation med en Live-cd INSERT http://www.inside-security.de/insert_en.html hvis du ikke har mulighed for at sætte disken til en anden computer
Avatar billede pip3 Nybegynder
28. januar 2007 - 18:31 #2
Hmm....jeg er ikke computer specialist.....ser lidt kompliceret ud.
Hvis jeg nu prøver en af dine forslag og det ikke virker, kan man så stadig redde
sine filer og mapper. Ved godt at programmer osv. skal ominstalleres.
Det USB stik du taler om, er det bare et standard USB kabel?
Kan man sætte den "måske defekte" harddisk i en anden PC, og komme i kontakt med den der?
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
28. januar 2007 - 19:03 #3
Naturligvis kan du redde dine data jeg ville starte med at downloade og brænde insert - boot op på den - jeg er tilbage efter kl. 20:00 så ser vi på det
Avatar billede pip3 Nybegynder
28. januar 2007 - 20:28 #4
Skal man udpakke hele filen og lægge den på en cd-rom......eller måske en usbstik.
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
28. januar 2007 - 20:37 #5
Du skal brænde ISO filen som et bootimage
Avatar billede pip3 Nybegynder
28. januar 2007 - 20:43 #6
Jamen....den fil jeg dowloadede er 60 mb......den indeholder rigtig mange filer. Er det en enkelt fil, eller det hele.
Og brænde som bootimage....???
Avatar billede pip3 Nybegynder
28. januar 2007 - 20:45 #7
Det er vel også noget møg, at det er "låst" af Fujitsu....så kan jeg jo ikke bare bruge en anden XP.
Hvad sker der hvis jeg sætter harddisken i en anden maskine som slave
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
28. januar 2007 - 20:49 #8
Hvis du nu brænder og booter på den ISO fil så ved du meget mere om 10 minutter
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
28. januar 2007 - 20:55 #9
Du kan udmærket sætte den som slave, men hvis partitionstabellen er smuttet vil du blot få disken vist i RAW format, altså ingen data
Avatar billede pip3 Nybegynder
28. januar 2007 - 21:19 #10
Tror det er lidt for langhåret for mig. Den fil jeg downloadede er i Win-rar, men det kan da ikke passe at det er alle 60 mb (som filen fylder) der skal udpakkes og brændes (eller evt. bruge en usb-stik).
Ved du helt præcist hvad den iso fil hedder, så kunne jeg måske "bare " downloade den.
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
28. januar 2007 - 21:39 #11
Nu ved jeg ikke hvad du anser mig for, men når jeg skriver at du skal downloade og brænde den ISO fil som et bootimage så er det fordi at det er fremgangsmåden, jeg har hverken talt om Win-rar eller USB-stick.
Det er helt op til dig om du vil ha hjælp
Avatar billede pip3 Nybegynder
28. januar 2007 - 21:45 #12
Jamen det er slet ikke dig....det er sgu mig der er problemet......jeg er ikke god til de ting der.
Men filen "insert-security" som jeg downloadede er i winrar, og der kan jeg ikke finde den ISO fil.
Så jeg ville bare spørge om du havde navnet på den fil.
Og jo, jeg er rigtig glad for hjælpen.
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
28. januar 2007 - 21:53 #13
Kære ven
Prøv nu at forstå du skal gemme alt om dit winrar, den dil jeg linkede til er en ISO fil til en Live-cd. Du skal ikke åbne filen i winrar du skal brænde den som et bootimage
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
28. januar 2007 - 21:53 #14
gemme = glemme
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
28. januar 2007 - 21:56 #15
Du kan jo selv se at filen hedder "INSERT-1.3.8a_en.iso"
Avatar billede pip3 Nybegynder
28. januar 2007 - 22:44 #16
Hej
Nu fik jeg brændt den ISO fil ned på en cd.
Grunden til winrar, var åbenbart noget med filasociation.
Skal jeg prøve at putte den i den anden maskine og starte den op
Avatar billede pip3 Nybegynder
28. januar 2007 - 22:58 #17
PS......altså jeg har brændt cd fra nero...er det ok, og er det det du kalder "boot image"?
Avatar billede gratis Nybegynder
29. januar 2007 - 06:32 #18
"So how do I write ISO files with Nero?" http://sharethefiles.com/forum/viewtopic.php?p=244421
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
29. januar 2007 - 08:17 #19
Om det er OK aner jeg ikke, kan du boote på Cdèn?
Avatar billede pip3 Nybegynder
29. januar 2007 - 13:28 #20
Hej
Har prøvet at smide cd i men den kommer ikke videre, istedet
kommer den med en fejlmeddelse der siger at den mangler:
Windows\system32\config\system......hmm mystisk.
Prøvede at lave en chkdsk, og der var et par filer der var ødelagte.
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
29. januar 2007 - 13:32 #21
Den besked kan den bare ikke komme med når du gør som jeg skriver - du skal brænde den ISO fil som et image, se det link som "gratis" har lagt - herefter skal du sætte BIOS i din syge computer til at boote fra cd-drev og så skal du boote op på INSERT
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
29. januar 2007 - 13:32 #22
Hvor bor du henne?
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
29. januar 2007 - 13:34 #23
Er du sikker på at du ikke kan køre en Reparation med XP-skiven, hvis du kan køre en CHKDSK så er filtabellen jo ikke ødelagt
Avatar billede pip3 Nybegynder
29. januar 2007 - 13:46 #24
Odense.......jeg kan da lige prøve at smide windows cd i igen.
Avatar billede pip3 Nybegynder
29. januar 2007 - 13:53 #25
Hej igen.
Nej desværre så kommer den med den sammen meddelse, som i min intro.
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
29. januar 2007 - 14:05 #26
Prøv at sende en blank mail tilparasitfighter@mail-online.dk så får du mit telefonnummer
Avatar billede pip3 Nybegynder
29. januar 2007 - 15:11 #27
Parasitfighter.....smid et svar.....du er sgu da dygtig
Avatar billede pip3 Nybegynder
29. januar 2007 - 16:03 #28
Hej igen......nu er Insert gået ind i 2 fase.....skriver at det vil tage ca. 8 timer,så det er med at have lidt tålmodighed....*gg*
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
29. januar 2007 - 16:13 #29
Jeg samler ikke point så dem snupper du selv, men for at undgå problemer på eksperten må du hellere lige gi løsningen
Det med 8 timer kan jeg ikke rigtig li` jeg er bange for at vi skal bruge andre metoder for at redde dine data, men lad os nu se hvad der sker
Avatar billede pip3 Nybegynder
29. januar 2007 - 16:17 #30
Hvad skulle det være for en metode.....er det måske fordi at den nye partition er for lille, og derfor skal den bruge x-tra tid på at lave den "gamle" om?
Avatar billede pip3 Nybegynder
29. januar 2007 - 16:48 #31
Sidder lige og igger på "Insert", altså der hvor hjeg skulle skrive GParted.
Der står: unable to open /dev/hdc/ unreconigised disk label.
Har det noget betydning?
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
29. januar 2007 - 17:32 #32
hdc er dit cd-drev - er du færdig??
Avatar billede pip3 Nybegynder
29. januar 2007 - 17:37 #33
nej...den mangler 6 timer endnu
Avatar billede pip3 Nybegynder
30. januar 2007 - 11:43 #34
Skal den nye partition være primær eller extended.?
31. januar 2007 - 23:03 #35
jeg ville lige prøve getdataback fra runtime.org det er utrolig nemt at bruge, er dog ikke gratis, men kan prøves til at se om ens filer kan genskabes (en enkelt fil kan vist gendannes hver gang, ellers er det noget med filer under en vis størrelse), det gode ved det program er at det kun læser fra disken og man risikerer derved ikke at overskrive vigtige data områder ved en fejl.
Avatar billede pip3 Nybegynder
31. januar 2007 - 23:22 #36
Hej Rene
Problemet er desværre ikke så enkelt.....det er min MBR der er korrupt, men jeg kan godt få data ud fra disken.
ellers tak.
Avatar billede pip3 Nybegynder
02. februar 2007 - 19:14 #37
Har omformateret......med held (hmmmmm)........1000 tak for hjælp alle sammen.