Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
27. januar 2007 - 17:10 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

klargør PSD til tryk i CMYK

Jeg har prøvet at søge, men synes ikke der kommer de resultater frem som jeg søger.. :)
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
27. januar 2007 - 17:31 #1
"image->mode->CMYK" så er dokumentet i CMYK...

Var det noget andet du søgte?

Rolf
Avatar billede hcma Novice
27. januar 2007 - 17:34 #2
du kunne jo læse denne artikel  http://www.eksperten.dk/artikler/79
Avatar billede spe Nybegynder
27. januar 2007 - 17:53 #3
Inden du laver det om til cmyk skal du justere dit billede så du mener kontrast og lys er rigtigt. dernæst skal du bruge filteret Sharpen->Unsharp Mask og give dit billede mellem 50-150% over 1-3pixels.
Til sidst skal du "tage" top og bund. Det vil sige at du i Levels->Output trækker den hvide skyder 12-13(24-26 til avis) levels mod venstre og den sorte skyder 12-13 levels til højre (24-26 til avis).
Og så vælger du Mode->CMYK
Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
30. januar 2007 - 19:09 #4
Tak for hjælpen :)