Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
26. januar 2007 - 12:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

smooth text

Er det muligt at lave tekst mere smooth? Kanterne er ret skarpe som de står nu

Skal lige siges at teksten genereres i Action Script
Avatar billede andersbro Nybegynder
26. januar 2007 - 13:58 #1
Hvis du eksporterer til flash 8, er der ret god mulighed for at styre anti-alias af tekst, også via actiosnscript.

my_txt.antiAliasType = "advanced";

Der er flere indstillinger, hvis du vælger "advanced". Kig i flash's hjælp for mere info.
Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
26. januar 2007 - 14:10 #2
jeg sidder og læser i hjælp nu og ser at man også skal have sat følgende til true

txt.embedFonts = true;

men når jeg gør det bliver min tekst ikke vist som der også står noget om i hjælp? hvad er det for noget med at man skal have fonten i sit libary?
Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
26. januar 2007 - 14:37 #3
with(txtFmt = new TextFormat())
{
    size = 9;
    font = "tahoma";
    color = 0xBACADE;
}

var txt = createTextField("txt", getNextHighestDepth(), 0, 0, 0, 0);
txt.text = "min tekst";
txt.setTextFormat(txtFmt);
txt.selectable = false;
txt.autoSize = "left";
txt.embedFonts = true;
Avatar billede lyden Nybegynder
26. januar 2007 - 14:40 #4
Jeg tror der menes at du skal oprette din font i dit bibliotek, i bibliotekets menu finder du New font.
Åben derefter linkage menuen på fonten og giv den et identifier navn, som du refererer til i dit script!!! (tror jeg)
Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
26. januar 2007 - 17:08 #5
jeg har nu prøvet at oprette min font i biblioteket, men idet fonten bliver vist er det Times New Roman der er brugt
Avatar billede lyden Nybegynder
26. januar 2007 - 17:27 #6
Du burde kunne vælge hvilken font du vil bruge når opretter den! gå i biblioteket igen og vælg din fints properties, der kan du vælge font!
Avatar billede lyden Nybegynder
26. januar 2007 - 17:28 #7
fints = font ;o)
Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
26. januar 2007 - 17:30 #8
hov vent lige..

tror jeg er ved at finde ud af det.. please hold :)
Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
26. januar 2007 - 18:02 #9
tak for hjælpen

lav et svar begge to :)
Avatar billede andersbro Nybegynder
26. januar 2007 - 21:15 #10
Der er et her - og selv tak...
Avatar billede lyden Nybegynder
31. januar 2007 - 11:53 #11
ehh, lidt svært at lægge et svar!
Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
31. januar 2007 - 15:07 #12
Kommentar: electrobeat_dk

idag har vi d. 31 :)
Avatar billede lyden Nybegynder
31. januar 2007 - 15:12 #13
Nu sidder jeg ikke dagligt med kæben fastforankret på eksperten.dk. Jeg var heller ikke klar over at her var deadlines for at svare.

Man kan kun blive klogere !