Avatar billede kujuk Nybegynder
25. januar 2007 - 20:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Internet langsomt efter formatering

1/
Jeg har lige formateret min computer, og pludselig er internetforbindelsen blevet så langsom, så jeg ikke længere kan høre dr`s netradio uden den "buffer" hvert 15. sekund. Det har aldrig været noget problem.

Er der noget jeg har overset, eller jeg bør gøre ?

Jeg har testet forbindelsen/internethastigheden, og den er ganske rigtigt på den 1 mbit som jeg betaler for.

2/
Jeg har 1024 mb ram og jeg mener at kunne huske, at jeg skal "fortælle" computeren, at den gerne må benytte sig af dem alle. Det skulle altså ikke være nok, blot at montere disse ram uden yderligere indberetning. Er der noget om den snak ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. januar 2007 - 20:33 #1
sæt dit netkort til fuld duplex.?
Avatar billede kujuk Nybegynder
25. januar 2007 - 20:54 #2
Den stod til automatisk, nu har jeg skiftet den til "100 - fuld tilstand".

Det har ikke forandret noget (med mindre det kræver en genstart), med dr`s netradio som et godt testsite, står den nu konstant og buffering mellem 7 og 56%. Og dermed er der ikke konstant radio at lytte til. Det er oven i købet den laveste lydkvalitet den er sat på.

"Størrelsen på modtagelsesbuffer" på netkortet står der til det højeste, "64k".
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. januar 2007 - 21:12 #3
jeg har det samme problem med netradio, på mit arbejde, hvorfor ved jeg ikke. ?

men netradioen, kan være ret så ustabil.!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. januar 2007 - 21:14 #4
ps: hvis du vil ændre på indstillingerne i din netradio, er det wmp du skal rode med, du kan feks. stille bufferen til 60 sek., eller at buffe hele molivitten.. m.m..

men du kan jo altid prøve at speed teste din forbindelse.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=speed+test&meta=
Avatar billede kujuk Nybegynder
25. januar 2007 - 21:17 #5
Speed teste forbindelsen har jeg jo skrevet jeg har gjort, og den er som den skal være. Når jeg nu studser over problemet, så er det jo bare fordi jeg aldrig har haft det FØR formateringen. Så med samme computer, samme hardware, samme software - så burde det jo også være samme ydelse og nydelse :-)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. januar 2007 - 21:27 #6
ja oksy, sorry, men det var bare for at udelukke div ting og sager.!

men du så også fået opdateret dit hardware, og dit OS.?

Mht. ram, kan du prøve at lege lidt med det, evt. sæt den til systemmadministeret, eller, ingen sidefil, eller at selv styrer din pagefil.
Avatar billede kujuk Nybegynder
28. januar 2007 - 13:14 #7
Lukker. Fejlen ikke fundet.

Det ser dog ud til, at det primært er ved "Soft" kanalen, og ikke ved alle de øvrige kanaler.