Avatar billede supermand69 Nybegynder
25. januar 2007 - 00:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

class - eller?

Jeg skal have lavet et større SWF objekt og kunne derfor godt tænke mig at holde dele af min kode adskilt

Jeg skulle mene det kunne løses ved at oprette en række class'es, så man ikke har for mange variabler og funktioner at blande sammen.

Funktioner og variabler som er oprettet i en class er vel som standard ikke globale og kun tilgængelige i selve class'en, med mindre man selvfølgelig angiver det anderledes
Avatar billede kalleballe Nybegynder
25. januar 2007 - 09:47 #1
det kan man vel godt sige, - men altså hvis du laver en 'funktion' public så kan du jo godt tilgå den fra anden end lige den klasse som den er defineret i, - og hvis du laver dine variabler statiske, - ja så er de faktisk globale.

public static var foo="hello world"

Du kan evt. lave en klasse der udelukkende består af de variabler som du ønsker skal være globale.

vh

Kalleballe
Avatar billede windcape Praktikant
25. januar 2007 - 09:48 #2
kalle er det ikke en temmelig elendig måde at lave et scope på?
Avatar billede kragekjaer Praktikant
25. januar 2007 - 11:44 #3
Supermand, er det en konstatering eller et spørgsmål? Sort.
Avatar billede supermand69 Nybegynder
25. januar 2007 - 13:46 #4
eks.

class clsTest
{
    var var1 = 'test';

    function test()
    {
        return var1;
    }

Når jeg prøver at trace får jeg at vide at den relative sti er clsTest.as
Hvordan angiver man at class'en er defineret i samme fil?
Avatar billede kragekjaer Praktikant
25. januar 2007 - 14:29 #5
klasser kan ikke være i samme fil
Avatar billede kalleballe Nybegynder
25. januar 2007 - 15:35 #6
Hehe, - jeg siger jo ikke at det er en god ide, - men man kan godt gøre det ;)
Globale vars er da bestemt ikke god oop.

vh

KalleBalle
Avatar billede supermand69 Nybegynder
25. januar 2007 - 16:26 #7
function drw_plylst()
{
    var _global.mcRows = mcPlylst.createEmptyMovieClip("rows", mcPlylst.getNextHighestDepth());
}
drw_plylst();

trace(mcRows);

hvordan kan man trace en variabel udenfor selve funktionen? jeg får en fejl her
Avatar billede supermand69 Nybegynder
25. januar 2007 - 16:27 #8
hov.. sådan her selvf

var _global.mcRows = _root.createEmptyMovieClip("rows", mcPlylst.getNextHighestDepth());
Avatar billede supermand69 Nybegynder
29. januar 2007 - 23:22 #9
lukker