Avatar billede dammstam Nybegynder
24. januar 2007 - 19:45 Der er 10 kommentarer

Kan jeg ligge en ISO fil ud på min tomme HDD og boot fra den ?

Hej Jeg har en iso. fil som jeg gerne vil boot op fra på min HDD. Jeg har ikke mulighed for at brænde en CD, eller boot op fra en CD, da jeg ikke har noget CD drev i den pc. SÅ jeg har kun den mulighed for at bruge en HDD til det. Det er bare et images fil som skal "udpakkes" til en ekstren HDD, lige som nå jeg brænder det ud på en CD, så kan jeg boot den, og den image er også boot bar. JEG håber virkelig at der er en som har prøvet det her.

MANGE TAK, her fra :)
Avatar billede dragothica Nybegynder
24. januar 2007 - 19:56 #1
En ISO fil kræver et program, der kan aflæse ISO filer. Du kan altså ikke boote fra en ISO. Du kan sagtens boote, fra en ekstern harddisk, hvis du pakker filerne ud på den.
Avatar billede dammstam Nybegynder
24. januar 2007 - 20:03 #2
Ja, det ved jeg godt, at det ikke er selve iso filen man booter fra, men hvordan ligger jeg filerene ud på min HDD så filerne bliver boot bar, findes der et program ?
Avatar billede dragothica Nybegynder
24. januar 2007 - 20:05 #3
Du skal bare pakke dem ud. F.eks winrar kan udpakke filerne. Hvis det er et OS, så er den som regel bootbar som den er. For at boote fra HDD, sætter du den op i bios til at boote fra USB. Nogle nyere BIOS tjekker automatisk om den kan boote fra USB før den booter fra intern HDD.
Avatar billede dammstam Nybegynder
24. januar 2007 - 20:07 #4
Okay, jeg prøver det lige et øjeblik.
Avatar billede dammstam Nybegynder
25. januar 2007 - 09:12 #5
Hej. Dragothica.

Den booter, ikke op. Den skriver bare BOOT fail. PC. en er en hel ny IBM 1.8 Core2Duo 2GB Ram osv.

Er der nogen andet man kan gøre ?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. januar 2007 - 09:13 #6
Du kan jo ikke bare pakke filerne ud og tro det virker, der er jo ikke nogen boot record så.
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
25. januar 2007 - 09:14 #7
Hvad er det for en ISO fil det drejer sig om?
Avatar billede dammstam Nybegynder
25. januar 2007 - 11:57 #8
Hej, Ja det tænkte jeg nok også, Det er en ESX server 3 ISO.
Avatar billede dammstam Nybegynder
25. januar 2007 - 11:57 #9
PS. det er et Linux OS
30. januar 2007 - 20:12 #10
det bygger på linux ja, det er et OS fra VMware der muliggør afvikling af virtuelle computere på deres platform.