Avatar billede primdal Nybegynder
22. januar 2007 - 21:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flytning af server

Hej

Når jeg flytter fra en server til en anden syntes jeg tit at jeg oplever at jeg mister ÅØÆ og de bliver erstattet af ?. Det jeg gør at jeg går ind i phpmyadmin og trykke eksport og sætter det ind i SQL på den nye server.

Er der noget jeg skal ligge mærke til når jeg gør det ? for det er jeg tit fordi det er fra en dansk server til en engelsk og når jeg så retter det efterfølgende på serveren virker det fint nok, det er bare noget bølv så jeg tænkte om det er fordi det er noget charset eller noget man skal ligge mærke til ?
Avatar billede primdal Nybegynder
25. januar 2007 - 23:00 #1
ikke nogle der har en ide eller er jeg for dårlig til at formulere ?
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. januar 2007 - 08:26 #2
Du skal vaere opmaerksom paa, at charset paa begge maskiner skal vaere ens.
Jeg bruger idag naesten udelukkende UTF-8 som charset og utf8_general_ci som collation. Min phpMyAdmin koerer samtidig som UTF-8, hvilket sikrer at alle led i min import og eksport procedure sker med samme tegnsaet

Vaer sikker paa at dine charsets og collations stemmer overens, og om muligt, anvend mysql's egen dump og import funktion, da det fjerner browseren som et led i processen (faerre led, faerre fejlmuligheder)
Avatar billede primdal Nybegynder
28. januar 2007 - 09:49 #3
Ja, jeg fandte også ud af jeg at hvis jeg lavede en fil, så virkede det.
Avatar billede primdal Nybegynder
01. februar 2013 - 15:38 #4
luk