Avatar billede dannyboy Nybegynder
22. januar 2007 - 16:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lidt tilpasning til færdigt script: Vis/skjul indhold

Jeg vil gerne gøre brug af dette meget fine lille script:
http://www.dhtmlgoodies.com/scripts/show-hide-content/show-hide-content.html

Dog kunne jeg godt bruge en funktion til at vise eller skjule
alle DIVs på samme tid.

A la dette:

<a href="#">Skjul alle</a> | <a href="#">Vis alle</a>

Kan det lade sig  gøre?
Avatar billede roenving Novice
22. januar 2007 - 16:42 #1
Hvordan ville du genkende div'erne ?-)

-- jeg ville foreslå, at du brugte en bestemt klasse (som du så evt. også kunne bruge til styling !-)

<a href="java script:void(0)" onclick="showHideAll();return false;">Vis/skjul alle</a>

<div class="visSkjul">Noget</div>
<div class="visSkjul andet">Noget andet</div>

<script type="text/javascript">
function visSkjulAll(){
  var divs = document.getElmentsByTagName("div"),vis;
  for(i=0,im=divs.length;im>i;i++){
    if(divs[i].className.indexOf("visSkjul")>-1)
      if(!vis)
        vis = divs[i].style.display != "block" ? "block" : "none";
      divs[i].style.display = vis;
    }
</script>

-- tricket med at teste negativt vil sikre, at de oprindelige display-indstillinger kan sættes i css ...

-- og vis/skjul styres af indstilling på den første, der mødes, hvis det skal være to selvstændige, sendes vis som parameter fra kaldet !o]
Avatar billede roenving Novice
22. januar 2007 - 16:43 #2
-- og så vil det nok være hensigtsmæssigt at holde sig til samme funktionsnavn:

function showHideAll(){
Avatar billede dannyboy Nybegynder
22. januar 2007 - 16:57 #3
Der er både brugt id og class i det oprindelige script.
Er id ikke i brug i første funktion "showHideAnswer"?
Kan vel ikke bare stryge dem?
Avatar billede dannyboy Nybegynder
22. januar 2007 - 17:04 #4
Avatar billede roenving Novice
22. januar 2007 - 17:33 #5
-- det gør heller ikke noget, men scriptet er jo lavet _meget_ specifikt til q&a's, så hvis det er det, du skal bruge, kan man også godt søge efter aet som første tegn i id'et ...

-- i øvrigt understøtter det kun en en-cifret navngivning !-)
Avatar billede dannyboy Nybegynder
22. januar 2007 - 17:45 #6
Ja, så langt har jeg ikke tænkt.
Måske jeg skal kigge på et andet.

F.eks. dette (se demo 1):
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex17/switchcontent.htm
Avatar billede dannyboy Nybegynder
16. maj 2007 - 17:05 #7
Fandt en løsning med tiden