Avatar billede kujuk Nybegynder
21. januar 2007 - 11:56 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Formatering af XP ikke muligt

Jeg forsøger forgæves at formatere computeren efter vejledningen her fra http://www.eksperten.dk/spm/610302

Men det viser sig, at det ikke er alt der bliver slettet, men nærmere somom den nye windows vertion lægger sig oven i den eksisterende. Så selvom HD er på 120 GB, så er der kun 43 GB ledigt plads tilbage efter windows installationen alene !

De programmer m.v. jeg kan se der ikke er blevet slettet i processen, ligger ikke under "start og programmer", men kun i stifinderen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. januar 2007 - 11:59 #1
Du trykker L under indstallationen, så formateres der ineden indstallation.
Avatar billede kujuk Nybegynder
21. januar 2007 - 12:14 #2
Det har jeg forsøgt, men får at vide, at der er nogle midlertidigt installationsfiler på den, så det ikke kan lade sig gøre.

Jeg kan heller ikke få lov til at trykke O for at oprette en ny partition.
Avatar billede hcma Novice
21. januar 2007 - 12:28 #3
nulstil/slet alt på harddisken: http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no67
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. januar 2007 - 12:30 #4
Det er fordi, du har startet fra windows, du skal boote på XPèn
Avatar billede mov3dec2006 Nybegynder
21. januar 2007 - 12:32 #5
Formater inde i windows Denne Computer -> Egenskaber -> administrer -> diskhåndtering, inden du installere igen...
Avatar billede kujuk Nybegynder
21. januar 2007 - 13:29 #6
Jeg kan ikke få lov til at "formater inde i windows Denne Computer". Muligheden er der, den kan bare ikke vælges.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. januar 2007 - 13:32 #7
Du kan ikke formatere en disk med styresystem på fra windows, det gøres under indstallationen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. januar 2007 - 13:39 #8
Rigtig formuleret: Du kan ikke formatere windows fra windows.
Avatar billede kujuk Nybegynder
21. januar 2007 - 13:41 #9
>>Peet49
Jeg har genstartet med XP CD`en i, men jeg får ikke lov til at gøre noget. Den eneste valgmuligheder der er, er om jeg vil starte op fra harddisken af.
Avatar billede kujuk Nybegynder
21. januar 2007 - 13:45 #10
Vælg operativsystem er den eneste mulighed.

Så er der selvfølgelig muligheden for F8, men ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. januar 2007 - 14:07 #11
First booit i bios skal stå til cdrom
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. januar 2007 - 14:08 #12
Har din PC en bootmenu, så brug den og vælg cdrom der.
Avatar billede kujuk Nybegynder
21. januar 2007 - 14:17 #13
Jeg tror jeg har fundet fejlen. Den XP cd jeg havde var åbentbart ikke en boot cd ! Jeg var ikke klar over, at der fandtes forskellige udgaver på den måde :-0

Takker for jeres ulejlighed, smid et svar hvis i ønsker andel i point.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. januar 2007 - 14:19 #14
Alle originale xpèr kan boote. Har du lavet en kopi af en original, skal den være kopieret direkte fra drev til drev.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. januar 2007 - 15:31 #15
Husk at lukke.