Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2007 - 14:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udregn stabil download hastighed

I mit program udregner jeg downloads speed ved direkte at se hvor mange bytes den har hentet for hvert sekund. Men hvordan er det man udregner en mere stabil hastighed?.. mener det er noget med median af noget..

Håber i forstår spørgsmålet:)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. januar 2007 - 15:22 #1
du skal bruge antallet af kbytes modtages divideret med antallet sekunder gået.
Avatar billede zepton Nybegynder
20. januar 2007 - 17:23 #2
For at finde en mere stabil hastighed, skal du tage en længere interval. Se f.eks. på hastigheden de sidste 5 eller 10 sekunder. Det vil sige at download hastigheden i momentet bliver antallet af bytes du har hentet de seneste 10 sekunder divideret med 10 sekunder. Hvis du i det næste sekund henter mindre eller ingenting, vil du kunne se en negativ ændring, og hvis du henter mere, vil du kunne se på positiv ændring. Men ændringen vil kun tælle som en 10'ende del, iforhold til hvad den ellers ville.

Jeg håber at du forstår hvad jeg mener, ellers så skriv bare.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2007 - 18:02 #3
er det ikke nogenlunde det chaos skriver?, det lyder som et meget rigtig og nem løsning
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2007 - 18:04 #4
Okay det var da volapyk
Avatar billede zepton Nybegynder
20. januar 2007 - 18:21 #5
Antag at du har en mængde, der indeholder de bytes du har hentet de sidste 10 sekunder (mængden = s1 + s2 + s3 + ... + s10).

Her er s10 lig det antal bytes du har hentet i det aktuelle sekund, men du bruger de sidste 9 sekunder til at give et bedre helhedsindtryk (så hastigheden ikke varirer så meget). Du tager så mængden og dividerer med antallet af elementer i mængden, altså 10. Du får nu et tal, der reprænsenterer gennemsnitshastigheden for de sidste 10 sekunder.

Et sekund senere, fjerner du så s1 fra mængden, og tilføjer s11, der er antallet af bytes hentet i løbet af det sekund. Igen dividerer du med 10, og får gennemsnittet.

Hvis du derimod bruger beregner antallet af bytes modtaget divideret med antallet af sekunder gået, vil du få nogle mere forvirrende resultater, f.eks. vil hastigheden aldrig blive 0, selv om du ikke modtager noget længer. Med min forslåede metode, vil hastigheden blive 0 efter 10 sekunder.
Avatar billede zepton Nybegynder
05. februar 2007 - 15:27 #6
svar ???
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2007 - 15:54 #7
jep sorry, det kunne godt bruges, tak..