Avatar billede amir11 Nybegynder
23. november 1999 - 20:22 Der er 7 kommentarer

Lyd og X

Jeg har problemmer med at installer lyden i X!!

Jeg har prøvet at køre sndconfig og den finder mit lydkort, testen virker også perfekt, men så når jeg vender tilbage til X Windows, er der ikke noget lyd??? Hvorfor??
Avatar billede lrj Nybegynder
23. november 1999 - 22:13 #1
Hmm, hvad er det for et lydkort, hvilken distribution kører du med (sikkert redhat 6.0 eller 6.1), og hvilket x-system?
Avatar billede psyco Nybegynder
26. november 1999 - 10:51 #2
Jeg havde samme problem ...
Jeg ved ikke hvad jeg gjorde, men efter et stykke tid virkede det. Prøv at køre sndconfig en gang imellem indtil det virker
Avatar billede herrk Nybegynder
05. december 1999 - 10:54 #3
har din user access til /dev/dsp ??
Avatar billede lrj Nybegynder
05. december 1999 - 15:55 #4
psyco - lyder lidt voodoo-agtigt ;o)
Avatar billede psyco Nybegynder
06. december 1999 - 11:47 #5
Irj - Jo, det var også først da jeg stak nåle igennem min linuxæske at det hjalp :O)
... Men jeg har stadig ingen anelse om hvorfor det ligepludselig begyndte at virke.
Avatar billede lrj Nybegynder
06. december 1999 - 13:35 #6
Haha, det har jeg også været ude for fra tid til anden, også angående windows - og så skal man bare holde op med at pille... :o)
Avatar billede mnemonic Nybegynder
14. januar 2000 - 12:24 #7
Du skal slå lyd til i nogle Window Managers, så det ville være fedt hvis du gad fortælle om det er gnome, kde, window maker, eller hvad det er du kører.

Regards Mnemonic..