Avatar billede kklm Nybegynder
19. januar 2007 - 18:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Valg af printer

Hej

Jeg står i dn situation at jeg har brug for at finde en printer. Jeg har dog visse krav til denne.¨

- Skal kunne fungere med en MacBook (Mac: OS X)
- Skal være en laserprinter
- Maks pris 1000 kr.

Ellers så er der frit slag.

Helst en der er erfaring med, men ellers er det bare vigtigt at den kan køre på mit system (drivere skal medfølges eller downloades fra nettet)

Sæt igang

Mvh.
Lasse Andersen
Avatar billede kklm Nybegynder
20. januar 2007 - 00:30 #2
Virker alle disse du har fundet under styresystemet OS:X`?
Jeg har allerede foretaget et fejlkøb hvor jeg fik en Konica Minolta printer hjem som der ikke var nogen drivere til :D

Vil bare så gerne have en lille stabil og billig laserprinter der fungerer på min mac.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. januar 2007 - 10:02 #3
Det skulle de være - der er søgt med søgeordet "MAC".

Kig under "Flere Specifikationer"->"Systemkrav"->"OS Nødvendigt".
Herunder står, hvilke operativsystemer printerne er kompatible med...

Du skal selvfølgelig også sørge for at du har det interface der bruges af printeren (Parallel eller USB). Det ses under "Interface".
Avatar billede kklm Nybegynder
21. januar 2007 - 13:09 #4
Tak for det :)
Men så lige sidste spørgsmål - når der står USB 1.1 og jeg har USB 2.0, er der så noget problem i det? Det er vel kun hastigheden den kan sende og modtage informationer der enten sker langsommere eller hurtigere?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. januar 2007 - 13:29 #5
USB 2.0 er, som du selv er inde på, bagudkompatibel med USB 1.1.

En printers dataoverførsel ligger iøvrigt langt under, hvad USB 1.1 kan overføre. Hvis du ser en printer med USB 2.0, er det udelukkende fordi USB 1.1 komponenter efterhånden er så sjældne, at de er dyrere at bruge end USB 2.0 komponenter.

Ingen problemer i det.
Avatar billede kklm Nybegynder
21. januar 2007 - 13:31 #6
Tak for den gode hjælp. Det er altid rart at kunne lære lidt :D

Hvis du lige smider et svar, så skulle der være nogle points på vej til dig.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. januar 2007 - 13:37 #7
Der er svar her..

Ja - de ting man ikke selv ved noget om, men er interesseret i, er det jo altid rart at få belyst... - fortsat god weekend.