Avatar billede thyraandreajen Nybegynder
19. januar 2007 - 15:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ekstern hd.

Min laptop har  for lidt plads til et nyindkøbt program .Som interface har jeg kun adgang til usb 1-eller firewire Ieee1394.Hvem har en godløsning på problemet .(ekstern hd måske )
Avatar billede hundevennen Nybegynder
19. januar 2007 - 15:21 #1
firewire er jo noget hurtigere en usb 1
Avatar billede coderdk Praktikant
19. januar 2007 - 15:54 #3
Lad mig lige klarificere: USB2 *er* teoretisk hurtigere end firewire (ieee1394) men i praksis har jeg oplevet at firewire er hurtigere ved meget store overførsler (og kræver langt mindre CPU-kraft)... IEEE1394b er hurtigere end USB2 (~800 Mbps mod USB2's 480 Mbps)
Avatar billede thyraandreajen Nybegynder
21. januar 2007 - 16:32 #4
Hej coderdk.Når jeg læser dine fantastiske lange og tekniske indlæg på Eksperten ,så må jeg sige du imponerer mig totalt .Du skal have tak for din hjælp vedrørende mit spørgsmål angående ,pladsmangel -samt ekstern hd.
Avatar billede thyraandreajen Nybegynder
16. februar 2007 - 13:44 #5
Hej coderik ! Fortæl mig lidt om den funktionelle side omkring ekstern HD.i forbindelse med en bærbar pc. På forhånd tak .