Avatar billede super_ko Nybegynder
25. maj 2001 - 11:58 Der er 6 kommentarer

Menning Med Response.Buffer...

Hej!

Hvad er er egentlig der sker når man indsætte Response.Buffer = True i toppen, og hvilke asp-filer skal man sætte det ind i??

-/Super_ko
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. maj 2001 - 12:01 #1
Den er aldrig nødvendig hvis man sender HTTP-headers før HTML-kode - som man bør :)

Den gemmer al HTML-output til man er færdig med siden - helt færdig - for så
kan sætte HTTP-headers undervejs i koden.... hvis man altså syn\'s
Avatar billede jacobchr Nybegynder
25. maj 2001 - 12:07 #2
Du bruger denne funktion, når du vil være sikker på at hele siden bliver for fortolket inden den bliver sendt til klienten, men har man meget store sider er det en dårlig ide da det kan give lange ventetider.

Mener man kan kombinere det med flush (send det nu aligevel)og End (stop scriptet) Clear (tøm).

/jacob
Avatar billede perstig Nybegynder
25. maj 2001 - 12:15 #3
Hej super_ko (ser du for meget cartoon network)

Iflg. bogen Active Server Pages2, er meningen med Response.Buffer=True bla. at HELE siden skal generes af serveren, før den afsendes til klienten.
Imodsætning til Response.Buffer=false, hvor siden bliver sendt løbendene, medens serveren generer den.
Buffer er et slags lager hvor siden opbevares endtil den er færdig generet.
Grunden til at benytte Buffering er bla. at sikre at alle scripts el.l på siden bliver afviklet før siden sendes.
Det der skal sendes til klienten er måske afhængigt af indtastning på den kaldende side.

Håber du forstår, hvis ikke så prøv igen

VH
Per Stig
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
25. maj 2001 - 13:31 #4
Response.Buffer = True skal også bruge hvis man vil redirected vha. Response.Redirect eller sætte cookies vha. Response.Cookies() EFTER at man har skrevet HTML til klienten
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. maj 2001 - 13:33 #5
...fordi disse to ting sætter HTTP-headers. Tak for præciseringen, td.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
25. maj 2001 - 13:36 #6
e.j.:> Nemmerlig. Jeg regnede ikke med at alle vidste at Response.Redirect/.Cookies() blev overført som HTTP-headers :-)