Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
18. januar 2007 - 12:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

isætning af ram i laptop

Hej Alle, jeg har faktisk to spørgsmål!

Jeg har en zepto znote, 1,7 dhz centrino, 512mb pc32000 ram osv. (2 år gammel). Den er begyndt og køre langsommere og langsommere, så tænkte jeg ville smide nogle ram i.

Jeg står mellem at skulle vælge 512mb eller 1gb Kingston ram (sodimm 200pins 400mhz - da det er max hvad min laptop kan trække). Men spørgsmålet er om det kan betale sig at smide 1gb i, eller om det er nok med 512mb. Altså får jeg hastighed for de ekstra 512mb (512mb + 1024mb i alt), eller er 512mb+512mb i alt nok?

Mit næste spørgsmål går så på: Hvor kan man på nettet eller lignende finde en lille hjælp/tutorial til udskiftning af ram i en laptop (hvad skal man være opmærksom på osv.). Jeg er ok på fingrene, og har før bygget stationære pc'er, men har aldrig prøvet at skrue bagklappen af min laptop.

Jeg har fået at vide fra Zepto at jeg ikke bryder garantien hvis jeg sætter ram i, men at den selvfølgelig frafalder hvis jeg smadrer noget når jeg skifter rammene.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
18. januar 2007 - 12:05 #2
Hvis den er begyndt at køre langsommere og langsommere, kunne det jo være der var virus på, eller den måske bare skulle reinstalleres?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. januar 2007 - 12:07 #3
Du kan måske bruge dette? http://www.laptopworld.dk/index.php?id=277
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
18. januar 2007 - 12:08 #4
Nej ingen virus, bare flere og krævende programmer. Og Windows har det jo med at vokse sig større og større :-)
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
18. januar 2007 - 12:11 #5
tak john_westcoast, jeg tænkte bare om der måske var en med billeder også :D
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. januar 2007 - 15:51 #6
Har ikke kunnet finde det, men til alm. pc er der ingen problemer med billeder. :)
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
03. juli 2007 - 21:37 #7
Ups havde da helt glemt min post. Kom med et svar, så får du point. Sorry for ventetid :D
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
03. juli 2007 - 22:07 #8
:)