Avatar billede jewler Nybegynder
15. januar 2007 - 23:48 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Er dette HD kabinet ok?

Hej

Har lige set at Aldi har tilbud på et kabinet til en harddisk.
Kabinettet er fra :Zolid. Tror I det er et ok køb, eller skal jeg vælge et andet? Hvilket andet?
Avatar billede jewler Nybegynder
16. januar 2007 - 00:05 #1
Avatar billede Henry Novice
16. januar 2007 - 00:24 #2
Ja - Jeg skal selv over at købe det.
Avatar billede jewler Nybegynder
16. januar 2007 - 11:43 #3
Hvad findes der ellers af kabinetter af samme slags?
Avatar billede thov Forsker
16. januar 2007 - 17:12 #4
Et alternativ http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK37195&sName=Harddisk+-+Ekstern

Det er smart med netværkstilslutning, det er bare knapt så smart at den funktion kun virker med FAT32 filsystemet - ikke NTFS.
Avatar billede x-lars Novice
16. januar 2007 - 18:54 #5
Lytter med her! Jeg kunne også godt tænke mig en filserver, der kunne køre uafhængigt af pc'en. Men synes ikke rigtig, at denne type kabinetter findes som kategori på edbpriser.dk eller andre steder jeg har kigget. Og Aldis har den bagdel, at den maks. kan håndtere 320 GB-diske. Det kan jo hurtigt få lidt åndenød!
Avatar billede Henry Novice
16. januar 2007 - 19:49 #6
Avatar billede jewler Nybegynder
16. januar 2007 - 21:37 #7
Hvor store diske kan den Sandberg håndtere...nogen der ved det? Vil gerne give 100,-mere for en Sandberg end en Zolid!
Avatar billede Henry Novice
16. januar 2007 - 22:02 #8
næh det kan jeg ikke finde noget om nogle steder
Avatar billede thov Forsker
16. januar 2007 - 22:26 #9
Manualen til Sandberg kabinettet fortæller heller ingenting om max. størrelse (har en med en 80Gb disk).
Avatar billede jewler Nybegynder
16. januar 2007 - 22:29 #10
Takker - jeg springer i Aldi i morgen!
Tror I den 320GB HD Aldi har er noget værd/passer til kabinettet?
Avatar billede jewler Nybegynder
17. januar 2007 - 21:05 #11
Andre end mig der har været i Aldi i dag og købe HD + kabinet?
Avatar billede Henry Novice
17. januar 2007 - 21:08 #12
Jeg skulle have været men, der var sket en fejl så de havde ikke nogen.
Avatar billede carboncarsten Nybegynder
18. januar 2007 - 17:47 #13
Jeg købte en i går...

Virker fint med USB.

Men virker ikke over LAN ;o(

Nogle der har fået den til at virke med LAN?

CC
Avatar billede thov Forsker
19. januar 2007 - 01:18 #14
Det burde stå i manualen, men ihvertfald skal du ind i routeren og se hvilken adresse den har tildelt harddisken (192.168.1.xxx).
Avatar billede carboncarsten Nybegynder
19. januar 2007 - 14:21 #15
Nu virker den, havde disablet drevet ;o/

Men når den ikke har været brugt nogle timer, kan jeg ikke komme i forbindelse til den igen.....

Så er den jo ikke meget bevendt som ftp server ;o(

CC
Avatar billede thov Forsker
19. januar 2007 - 15:42 #16
Det er nok fordi du ikke har en fast IP adresse.
Avatar billede carboncarsten Nybegynder
19. januar 2007 - 15:59 #17
kan jeg bare give den en fast ip selv?

Den har nu feks.200.1.122.7

Kan jeg så give den som fast?

Takker.
CC
Avatar billede thov Forsker
19. januar 2007 - 16:07 #18
Det er kun på dit lokale netværk at du selv kan tildele adresser (af 192.168.1.xxx typen).
Det er din ISP (TDC, Cybercity o.s.v.) som kan tildele faste IP-adresser, så du må kontakte din udbyder.
Avatar billede carboncarsten Nybegynder
19. januar 2007 - 16:17 #19
han vil have 50 kr. om måneden ;o( for en fast ip...

Er der noget jeg kan gøre så den ikke fryser? andet end ip.

Hvis jeg skal bruge den på lokalt net (4 pc i huset)kan jeg da give den fast ip?

CC
Avatar billede Henry Novice
20. januar 2007 - 00:20 #20
hvad er det i skriver om det er jo ikke det han spørger om

det er inde i din router, du skal sætte "lease time" på dine ip adresser i DHCP serveren

det har ikke noget med hans ISP at gøre

hvis du skal brugen en fast ip så kan jeg foreslå www.dyndns.com

her kan du oprette et navn til dit netværk, de fleste routere understøtter www.dyndns.com
Avatar billede Henry Novice
20. januar 2007 - 00:21 #21
mit hedder fx

haderslev.homeip.net så skal jeg ikke huske min ip adresse, det er noget nemmere
Avatar billede chatelain Nybegynder
20. januar 2007 - 01:57 #22
Maser mig lige ind med et ekstra spørgsmål, da jeg også overvejer at købe kabinettet :-) Er der nogen der ved om man kan tilslutte en ekstra eksternt harddisk til dette kabinet?

C
Avatar billede Henry Novice
20. januar 2007 - 15:58 #23
Nej det kan man ikke