Avatar billede chd Nybegynder
15. januar 2007 - 21:49 Der er 17 kommentarer

Danske domæner til amerikansk navneserver

Jeg har fået hotelpladser på et US webhotel.
Nu vil jeg gerne pege mine *.dk domæner til deres navneserver.
Hos DK-hostmaster kan det ikke lade sig gøre, da man kun kan flytte til en godkendt navneserver, og den er ikke på listen over godkendte. Hos Gratis-DNS kan jeg skrive de enkelte IP numre i DNS recorderne for hver enkelt domæne, men det er lidt molbo-agtigt.
Kan nogen fortælle, hvordan jeg får danske domæner til at pege på denne navneserver:
ns1.ihostasp.net 65.91.41.222  osv ?

TAk
Carsten
Avatar billede leif Seniormester
15. januar 2007 - 22:03 #1
Få dem godkendt er din eneste mulighed
Avatar billede iss Novice
15. januar 2007 - 23:14 #2
Du smider 1.000,- + moms efter DK Hostmaster eller bruger navneservere der er godkendte.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. januar 2007 - 10:40 #3
Du kan evt. benytte GratisDNS til nameservers, i stedet for at få de amerikanske godkendt.
Avatar billede chd Nybegynder
16. januar 2007 - 11:45 #4
til Carsten Lusk. ja det er det jeg bør nu, men hvis us hotellet skifter ip-er gir det problemer, hvis jeg ikke opdager det i samme sekund, så vises hjemmesiderne ikke!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. januar 2007 - 12:06 #5
Det er selvfølgelig korrekt.

Men TTL vil eksistere under alle omstændigheder.

Et hostingcenter plejer da heller ikke skifte IP, hver anden uge.

Som andre har nævnt, er den eneste mulighed at betale DK-Hostmaster for at godkende de nameservers.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. januar 2007 - 12:11 #6
Er det ikke 500kr + moms. http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=48

Endelig er der jo muligheden for at den amerikanske udbyder til at foranledige godkendelsen. Det er da nogle derovre, der har gjort. De har måske flere .dk-kunder,
end dem, der ikke har gjort det.
Avatar billede iss Novice
16. januar 2007 - 12:12 #7
Og som efter der skal minimum være to... you do the math...
Avatar billede jarlskov Nybegynder
16. januar 2007 - 12:19 #8
Du kan evt. få gratis-dns til at være "de rigtige" navneservere for domænet, og så få den amerikanske udbyders server til at være "hidden primary" som GratisDNS henter al data fra.

http://www.gratisdns.dk/howto/hp/index.phtml
Avatar billede iss Novice
16. januar 2007 - 12:27 #9
Erfaring siger at det ikke kan lade sig gøre, har til dato kun hørt om en der har fået det op og kører med en fremmede DNS host. Så sæt ikke din næse op efter Hidden Primary.
Avatar billede jarlskov Nybegynder
16. januar 2007 - 13:09 #10
Siger ham der erfaring også noget om hvorfor det ikke kan lade sig gøre? Eller er det bare rygter.

Hvis den amerikanske host er med på det, kan jeg ikke se problemet.
Avatar billede iss Novice
16. januar 2007 - 13:12 #11
Fordi de fleste af de hosts hat et wizard system så de ikke kan rette direkte i deres zone filer. Og resten gidder bare ikke svare.
Avatar billede jarlskov Nybegynder
16. januar 2007 - 16:09 #12
Så når din erfaring siger dig at det ikke kan lade sig gøre, så mener den egentlig at de amerikanske hosts du har haft med at gøre, ikke ville være med til det.

Det kan også sagtens være rigtigt - man skal bare vide hvordan man skal tolke det, når ham der erfaring siger noget.

"Hvis den amerikanske host er med på det, kan jeg ikke se problemet."
Avatar billede iss Novice
16. januar 2007 - 17:09 #13
Jeg har aldrig haft med en eneste amerikansk host at gøre, nu har mine domain'er i mange år ligget hos GratisDNS, så jeg har ikke haft nogen grund til at ligge på en sådanne.
Avatar billede leif Seniormester
16. januar 2007 - 19:31 #14
For at køre Hidden Primary kræver det at den Amerikanske Host tillader at GratisDNS dykker snablen ned i deres system med en AXFR !
Avatar billede iss Novice
16. januar 2007 - 22:53 #15
Ikke nok med det, at de ikke selv smide NS records for deres egen server i zonen og kun smide GDNS' i den. Zone Transfer alene gør det ikke.
Avatar billede jarlskov Nybegynder
17. januar 2007 - 00:10 #16
ISS: Hvem er så ham der erfaring, som du snakker om?

Leif: Det er helt rigtigt - det lader til at den pågældende dns-server gerne vil AXFR'e til hvem som helst:

jarlskov@irq:~$ dig @ns1.ihostasp.net ihostasp.net axfr | grep ";"
; <<>> DiG 9.3.2-P1 <<>> @ns1.ihostasp.net ihostasp.net axfr
; (1 server found)
;; global options:  printcmd
;; Query time: 281 msec
;; SERVER: 65.91.41.222#53(65.91.41.222)
;; WHEN: Wed Jan 17 00:08:03 2007
;; XFR size: 46 records (messages 46)
jarlskov@irq:~$
Avatar billede iss Novice
17. januar 2007 - 09:20 #17
Det er skam min erfaring, du får den nok ikke bedre andet end hos Peter selv. Og nej, en zone transfer er IKKE nok.