Avatar billede jrr Nybegynder
15. januar 2007 - 11:40 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

link filer bliver til pif filer ?

Lidt historie først, jeg har renset maskinen for spyware, hvilket der gik fint, men efter har jeg det problem at der er en link (til et dos program) der er blevet om til en pif fil, jeg har prøvet at omdøbe den til lnk, men det hjælper ikke, den magler stadig alle oplysninger (hvad den referere til osv).
Hvis jeg prøver at oprette en ny genvej bliver det også til en pif fil, det ser ud til at det kun er når det er links til dos programmer.

Er der nogen der kender til det problem.

Hilsen
JR
Avatar billede halifax Nybegynder
15. januar 2007 - 13:43 #1
Ja, det kender mange vist til.  :)

Genveje til DOS program kommer altid til at hedde pif, så det er ikke en fejl. Men den virker vel som den skal, og så er det jo ikke noget problem.

Du kan prøve at vælge Egenskaber for en .pif genvej og så vil du se, den indeholder en række andre oplysninger end en Windows .lnk
Avatar billede jrr Nybegynder
15. januar 2007 - 14:05 #2
Der kan man se hvormeget man ved.
Problemet er dog at "linket" ikke virker, og hvis man vælger egenskaber for filen er der kun fanerne dokumentinfo og generelt.
Avatar billede jrr Nybegynder
15. januar 2007 - 14:42 #3
Jeg har løst problemet, jeg har taget åbnings oplysningerne i registreringsdatabasen fra en anden maskine.
Tak for hjælpen