Avatar billede sunefr Nybegynder
15. januar 2007 - 09:48 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hjælp! Systemgendannelse i XP

Hej alle.
Jeg er kommet til at slette nogle ting fra min computer ved et uheld og tænkte, at jeg kunne nå at redde fejlen ved at lave en systemgendannelse. Når jeg klikke systemgendannelse under tilbehør i menuen start, kan jeg dog ikke vælge nogen dato for genoprettelsetidspunkt: "der er i øjeblikket ingen gendannelsestiidspunkter tilgængelige"

Når jeg klikker under system i kontrolpanel - under systemgendannelse er denne "ikke deaktiveret" (altså aktiveret med ca 4 gb). Jeg har dog aldrig lavet et gendannelsespunkt selv - skulle jeg have gjort det?!

Håber der er nogen der kan hjælpe med at få gendannet min computer.

Mvh
Sune
Avatar billede mcgoat Nybegynder
15. januar 2007 - 09:49 #1
Hvilke filer har du slettet? windows systemfiler eller private ting?

Du skal nok have fat på et Undelete program
Avatar billede mcgoat Nybegynder
15. januar 2007 - 09:50 #2
Avatar billede sunefr Nybegynder
15. januar 2007 - 09:52 #3
Jeg ville lave backup af en masse private ting og kom til at flytte dem i stedet for at kopiere dem, men min eksterne harddisk har åbenart ikke læst dem, så nu er mapperne hverken på min bærbare eller på den eksterne harddisk.
Avatar billede sunefr Nybegynder
15. januar 2007 - 09:54 #4
Har du prøvet programmet free undelete før?
Avatar billede sunefr Nybegynder
15. januar 2007 - 09:56 #5
Og ved du hvorfor jeg ikke kan lave en systemgendannelse?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
15. januar 2007 - 10:00 #6
Har du sat den til?

Højreklik på Denne Computer, Egenskaber, Systemgendannelse.

Men du skal lige vide at Systemgendannelse ikke tager backup af "private" filer.
Avatar billede sunefr Nybegynder
15. januar 2007 - 10:03 #7
Ja, den er sat til, men det er ligemeget, hvis den ikke tager backup af alle filer - jeg troede den kunne genoprette computeren præcis som den var, bare for en dag siden eller noget...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
15. januar 2007 - 10:04 #8
Systemgendannelse overvåger aktivt ændringer af systemfiler. Så den tager kun backup af selve systemet som det ser ud.
Avatar billede haverslev Novice
15. januar 2007 - 10:19 #9
Det bedste program til at genskabe slettede ting, er efter min mening Getdataback - det er dog ikke gratis, men genskaber ca.95% af det slettede.
Her er en mini guide, samt link til andre recovery programmer
http://dbhome.dk/bartfreak/guider/Getdataback%20mini%20guide.htm

Sys.gendannelse, hvilke ting osv. (gælder også XP):
http://support.microsoft.com/kb/267951/da
Avatar billede sunefr Nybegynder
15. januar 2007 - 10:20 #10
Nu har jeg lavet en scanning af mit c drev med free undelete (som jeg har gemt på en ekstern harddisk), når jeg vil prøve at gendanne filen documents & settings (hvor mine billeder lå), da siger den destinationen allerede indeholder en fil med dette navn og om jeg vil overskrive den. Tror du jeg kan omdøbe den i stedet så jeg ikke får lavet noget så jeg senere ikke kan gendanne?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
15. januar 2007 - 10:24 #11
"Documents and Settings" er ikke en fil men en Mappe som indeholder, ja, Dokumenter og Indstillinger og jeg tvivler lidt på du vil få adgang til "bare" at overskrive den. Kan du ikke komme videre ned i den mappe og muligvis vælge den mappe som dine billeder lå i?
Avatar billede sunefr Nybegynder
15. januar 2007 - 10:32 #12
Jo, fedt! Jeg har fået en masse af billederne tilbage allerede! Tusind tak for hjælpen! Jeg fortsætter lige med at gendanne resten!
Avatar billede mcgoat Nybegynder
15. januar 2007 - 10:33 #13
Var skam så lidt :)
Avatar billede sunefr Nybegynder
16. januar 2007 - 10:34 #14
Her dine point - og endnu engang mange tak for hjælpen!!!
Avatar billede mcgoat Nybegynder
16. januar 2007 - 10:34 #15
Fik du reddet det hele?
Avatar billede dgr Nybegynder
16. januar 2007 - 13:40 #16
kan man redde filer som er slettet for 1-2 år siden ?

kom til at slette 40 gb musik, fik gendannet det meste, men det var ubrugeligt og fyldt med fejl..
Avatar billede sunefr Nybegynder
16. januar 2007 - 14:34 #17
Ja, jeg fik reddet alt hvad jeg skulle bruge! :o)