Avatar billede sushiespice Nybegynder
13. januar 2007 - 16:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Scanne 110-film negativer med CanoScan 8400 F?

Hej,

Kan jeg scanne 110-film negativer med en CanoScan 8400 F?

Jeg er ikke "foto nørd" eller vildt kritisk, men det skal jo helst kunne lade sig gøre og blive til et billede ;-)

Mvh,
Sussi
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. januar 2007 - 09:07 #1
hej ....nu kender jeg ikke der pågældende scanner, men det er meget scældent at der følger grej med til 110-formatet, da det ikke havde stor udbredelse.

Min Storm-P løsning, vil lyder noget på at skære nogle tynde glas/acryl plader til der passer ned i 35 mm skabelonen, og prøve hvordan det ser ud.
Avatar billede sushiespice Nybegynder
18. januar 2007 - 19:57 #2
Manden i forretningen siger en mørk papskive er bedre (og det er da også nemmere end glas/acryl, for det ved jeg ikke lige hvordan jeg skal gøre). Når man alligevel ikke kan scanne det ønskede format, køber jeg en CanoScan 4400F, da den er væsentligt billigere :-)

Hvis du vil have pointene, så skriv et eller andet som svar, tak :-)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
18. januar 2007 - 20:44 #3
nej tak ....dem mangler jeg lige som ikke!

Held og lykke med projektet!
Avatar billede sushiespice Nybegynder
18. januar 2007 - 20:45 #4
OK, fair nok... og tak skal du have :-)