Avatar billede peterbusk Nybegynder
12. januar 2007 - 09:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IE og policy problemer efter XP udmeldt af domæne

Jeg har en maskine som er meldt ud af domæne. Der er oprettet en lokal bruger som er en del af Administrators.

Efter dette kan man ikke åbne nye vinduer i Internet Explorer ved tryk på link. Man kan heller ikke åbne udskrivningsvinduet ved at gå i menuen Filer->Udskriv... Har prøvet at afinstallere IE og installere det igen uden at det løste problemerne.

Tidligere blev pc'en opdateret via en SUS server og brugeren kunne ikke ændre disse indstillinger. Det kan man stadig ikke efter at pc'en er meldt ud af domænet. Det er som om den har husket de forskellige policys der tidligere blev sat, men nu uden at kunne se domænet.

Problemerne er også gældende hvis man logget på med lokal administrator.

Hvad kan man gøre? Kan man nulstille localpolicy?

Forslag om re-installering giver kun point hvis dette er den absolutte eneste måde at løse problemet på.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2007 - 09:54 #1
du kan jo altid gå ind i gpedit.msc og rette i de aktuelle policy.  eks med automatisk opdatering.
Avatar billede peterbusk Nybegynder
12. juni 2007 - 23:05 #2
Lukkes - intet rigtig godt svar.
Avatar billede peterbusk Nybegynder
12. juni 2007 - 23:06 #3
Luk