Avatar billede prayer Nybegynder
11. januar 2007 - 15:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Uddannelse indenfor ASP.NET

Overskriften siger sig selv..

Hvilke uddannelser kan man tage for at blive asp.net udvikler ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2007 - 16:06 #1
en normal god IT uddannelse - datalogi eller software ingenioer eller lignende - ASP.NET
er alt for snaever en tilgang
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
11. januar 2007 - 17:12 #2
Jeg er uddannet IT_ingeniør på dtu og jeg har haft meget nemt ved at få arbejde.
Jeg vil mene at datalog eller ingeniør er den bedste vej.
Med Datamatiker og multimediedesigner er det noget sværrere.

Jeg er også uddannet multimediedesigner.
Avatar billede prayer Nybegynder
11. januar 2007 - 17:52 #3
Okey.

Hvad med på teknisk skole, er der nogen erhvervsuddannelser man kan tage der som giver mulighed for asp.net udvikling ?

= ingen gymnasie, skal gerne noget lige efter 9. klasse ..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
11. januar 2007 - 17:55 #4
hmm ikke noget som giver dig nogle ordentlige kvalifikationer.
Det er dog bare min mening.
Avatar billede prayer Nybegynder
11. januar 2007 - 17:58 #5
Ok.. Har ellers overvejet at blive datateknikker, men der er vel ingen programmering i det..

dr_chaos smid lige et svar du fortjener point for dit føsrste svar.

:-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
11. januar 2007 - 18:00 #6
ok  svar:)

Hvis du gerne vil være udvikler kan du jo også tage htx og så videre derfra.
Avatar billede prayer Nybegynder
11. januar 2007 - 18:01 #7
Hvilke fag er der primert på htx ?

mat
dansk
engelsk
fysik osv ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
11. januar 2007 - 18:10 #8
Avatar billede prayer Nybegynder
11. januar 2007 - 18:22 #9
Tror bare jeg tager teknisk skole kan ikke komme ind på htx med 7 i gns.. hehe, tak for svarene (alle sammen)..
Avatar billede rasserw Nybegynder
13. januar 2007 - 00:38 #10
En kommentar kunne være, at gå efter certificeringer i stedet.
Det kræver dog at du har et vist kendskab til udvikling og derfor kan få et udviklerjob i en virksomhed som udvikler løsninger i Microsoft miljøet.
Det gør dig naturligvis mere "autodidakt" end reelt uddannet, men pointen er, at mange vikrsomheder tilbyder kurser/certificeringer for at få it-folk ansat.
Du kan kræve disse certificeringer via ansættelseskontrakten, så det aftales "up-front". Du kan blive certificeret både indenfor asp.net (webforms) og windows (winforms)

It jobmarkedet er ihvertfald moden til den slags gode aftaler, da det er svært at få it-folk generelt. Jeg vil dog anbefale dig at gå efter uddannelse, men it-branchen (.net jobs) er langt fra "lukket land" uden. :o)

Held og lykke!

Venligst

Arne Johansen
www.frameworker.net