Avatar billede hobz Nybegynder
11. januar 2007 - 15:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med \includegrapics i yap

Jeg har scannet et billede og gemt det om .eps i Photoshop.

Mit problemer er, at når jeg benytter \includegraphics[scale=0.25]{img} i lED og kigger på DVI-outputtet viser grafikken et stykke tekst hvori der står img.eps.Z
Hvorfor sker dette, og hvad gør jeg så der i stedet kommer den grafik frem som er meningen.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2007 - 15:58 #1
Generelt bør man ikke anvende DVI previewere når man skal kigge på inkluderet grafik. De har ofte store problemer.

Der var fornyligt en tråd på comp.text.tex omkring hvad man kunne gøre med yap (tjek google groups), det er ofte et font problem.

Du skulle vel ikke have draft mode slået til et sted?

Det undrer mig lidt at den skriver img.eps.Z hvis det bare er en eps fil. Har du flere filer i biblioteket med navn img.*?

Generelt vil jeg anbefale at man konverterer til Postscript (eller PDF) og previewer der når man arbejder med inkluderede billeder. Så slipper man for problemerne med DVI-vieweren. (Xdvi har lignende problemer).

/daleif
Avatar billede hobz Nybegynder
11. januar 2007 - 18:58 #2
Tak for tippet. Vil lægge mere vægt på PDF end DVI for fremtiden. Det viste sig, at lED havde en speciel renderfil til MikTeX.