Avatar billede wicked Juniormester
09. januar 2007 - 18:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kun 2 online computere af gangen ?

Hey eksperter!

Jeg har fået et trådløst netværk op og køre, men nu er jeg stødt ind i et nyt problem. Jeg har en router fra Netgear af modellen WGR614v7, mit problem består i at når jeg skal online med min skole comp, men både min alm. bærbar og min stationær er på så sker der intet. Skole bærbaren skriver bare "Henter netværksadresse" så stopper den 2 sek også skriver den det igen. Den kommer på intet tidspunkt online, er det noget der skal indstilles i min router ?

//Wicked
Avatar billede wicked Juniormester
09. januar 2007 - 18:52 #1
Jeg har ikkke lavet nogen yderligere sikkerhed på routeren, så alle computere burde da kunne komme på..?
Avatar billede wicked Juniormester
09. januar 2007 - 18:52 #2
udover et password selvfølgelig.. :P
Avatar billede mcgoat Nybegynder
09. januar 2007 - 19:10 #3
Kunne muligvis være dit abbonement. Nogle abbonementer, fra bla TDC, tillader kun 2 computere at være på, dvs du har fået 2 IP adresser at gøre godt med.

Så, hvilket abbonement har du?
Avatar billede jokkejensen Novice
09. januar 2007 - 19:16 #4
han skulle da gerne få en intern af routeren ?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
09. januar 2007 - 19:16 #5
Kommer an på hvordan systemet er sat op.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
09. januar 2007 - 19:19 #6
TDC:

For hver computer du skal have tilsluttet nettet via bredbånd, skal der bruges en IP-adresse. Hvis hjemmet har 3 computere, skal du derfor have 3 IP-adresser.
Der følger to dynamiske ip-adresser med et TDC Bredbåndsabonnement. Derfor kan du koble to computere til internettet uden brug af en router.

Hvis du har en router tilsluttet, kan du nøjes med 1 IP-adresse (fast eller dynamisk), da den tildeler IP-adresser til computerne.

...

Men du skriver godt nok du har en router. Men ville gerne lige vide hvilken abbonement du  har alligevel :)
Avatar billede jokkejensen Novice
09. januar 2007 - 20:23 #7
du kan da godt have 10 pc'ere på netttet med en tdc linie og en router ? - det er jo kun hvis hver pc skal have hver sin offentlig/ydre ip adresse ?

Det er vel formålet med en router, frem for en switch/hub...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
09. januar 2007 - 22:08 #8
ja. med mindre den router "ydre" ip'er videre
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. januar 2007 - 10:34 #9
ja der er vel NAT indbygget i routeren så alle maskiner kan komme på
Avatar billede jokkejensen Novice
10. januar 2007 - 13:41 #10
men tilbage til tråden..

wicked >> kan du alene have din skole pc på ? og virker det med kabel ?

Har du sat nogle proxy/fast ip indstillinger for at benytte skolens net ?
Avatar billede roth Nybegynder
14. januar 2007 - 11:13 #11
hvis flere af maskinerne går online via trådløs, så kan man i de fleste trådløse routere sætte et max antal på hvor mange maskiner der må være online i form af antallet af IP'er routeren må uddele. Check routerens konfiguration.
Avatar billede wicked Juniormester
17. januar 2007 - 13:35 #12
Sorry jeg har været fraværende, men problemet løste sig selv i løbet af et par dage. Jeg har ingen ide om hvorfor, men nu virker det og der har ikke være noget siden. Tak for alle jeres indlæg, jeg fordeler gerne point for jeres interesse hvis i smider nogen svar :)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
20. januar 2007 - 19:43 #13
nahh :)